Den är ju inte så closecontact att den inte tar manke och dessutom går den ju att få rätt så mycket anpassad men det bästa du kan göra är att ta bilder på din häst och gå in på Ergos facebooksida, där kan du posta bilderna till MH så kan hon ge ett första uttalande om sadeln kan passa.
Jag ser gärna också bilder, också varit lite inne på en men hästen har ganska mycket manke. Tror iofs inte att den kommer vara riktigt lika markerad när han får lite mer muskler på rygg och kring manken men manke har han ju trots allt!
I övrigt är det äntligen dags för sadelprovning på lördag! Hoppas dom kan hitta något passande till knepiga hästen, iaf en dressyrsadel.
Och kring inomhusfälttävlansdiskussionen kan jag bara säga att: jag gillar det! Det fanns både bra och mindre bra ridning men det tycker jag att det är överallt. jag tror det är bra för sporten om den typen får ta lite mer plats. Kanske att yngre som går på showen kanske kan få upp ögonen för fälttävlan den vägen precis som de ser hoppning/dressyr redan från tidig ålder. Jag tycker ändå det är ett roligt inslag och hoppas det blir gynnsamt för sporten i sin helhet i framtiden!