LenaH
Trådstartare
Haha, är det inte?Nej det är ingen nyhet att du tycker så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, är det inte?Nej det är ingen nyhet att du tycker så.
Jag håller faktiskt med connemaran till en del för jag tycker varken det vi såg på Friends eller för den delen Falsterbo Hunting (naturligtvis med vissa undantag) är speciellt bra reklam för vår sport.
Friends är också jippo. ALLT på Friends är jippo.Fast Falsterbo är väl ändå inte reklam för fälttävlan??? Där kan man snacka om jippo. För övrigt är vi ju på det enda del av forumet där jag anser att man KAN ha olika åsikter och även tillåts ha det utan att det blir verbalt slagsmål men därmed inte sagt att en åsikt får stå oemotsagd...
Vad har du för bekanta o vänner? Är helt ärligt ingen i min krets av anhöriga ickehästmänniskor som säger så. De som överhuvudtaget tycker nåt anser ju att hästar i allmänhet är livsfarliga o det kan jag köpa!
Ah, det är inte ickehästmänniskor som tycker så utan ryttare som håller på med andra grenar.Vad har du för bekanta o vänner? Är helt ärligt ingen i min krets av anhöriga ickehästmänniskor som säger så. De som överhuvudtaget tycker nåt anser ju att hästar i allmänhet är livsfarliga o det kan jag köpa!
Av samma orsak som man inte kan dra upp just det utan att någon ska komma dragandes med denna gamla klyschan!
Friends är också jippo. ALLT på Friends är jippo.
Och grejen är att det inte spelar någon roll att inget av dem är på riktigt, publiken ser det som en bild av vår sport och jag är trött på att förklara att sporten inte är livsfarlig och att alla som rider inte är galningar.
Jag pratar om att JAG inte tycker att vi ska tävla med hästar på tid på det sättet som förekommer idag eftersom jag även vill se att tävlingsmomentet främjar god ridning, inte bara "utser en vinnare".
Fast just det att du tycker det gör dig ngt avvikande från oss andra faktiskt. För jag tycker nog att man kan rida på tid OCH rida bra OCH vinna! Och jag tycker även att det vore högst orättvist och antagligen förödande för sporten, att ta bort tävlingsmomentet helt i lägre klasser oavsett gren. För till syvende o sist tävlar de flesta dressyr/hopp/FT ryttare lätt klass varken mer eller mindre. Och jag kommer aldrig att tycka att merparten av dessa hästar far illa utan min åsikt står fast att de som "bara" har en häst o lullar runt på har mindre koll generellt än den som tränar och tävlar av den enkla anledningen att tävlingsryttare helt enkelt träffar på mer hästfolk o tar intryck i hur man måste behandla sin kompis för att få ut mesta möjliga av samvaron.
Om hopp- och fälttävlanssporten förvandlas till en bedömningssport skulle de bli lika subjektiva och obegripliga som dressyren?
Då förstår jag att du argumenterar, det fetade i ditt citat har jag aldrig sagt o därför såklart heller aldrig menat. För femtioelfte gången så är jag emot att vi tävlar med hästar på tid på det sättet som sker idag. Jag säger fortfarande INTE att tiden inte kan vara en aspekt, att vi inte ska tävla, att tävlingsmomentet ska tas bort (helt ärligt, vad fick du det ifrån?) och inte heller att fel ryttare vinner på något vänster (det menar jag VERKLIGEN inte )?
Haha, är det inte?
Ah, det är inte ickehästmänniskor som tycker så utan ryttare som håller på med andra grenar.
Om hopp- och fälttävlanssporten förvandlas till en bedömningssport skulle de bli lika subjektiva och obegripliga som dressyren?
Jag ser gärna också bilder, också varit lite inne på en men hästen har ganska mycket manke. Tror iofs inte att den kommer vara riktigt lika markerad när han får lite mer muskler på rygg och kring manken men manke har han ju trots allt!!
Que?? Vadå inte sagt? Jag tog det ju från ditt citat? Du skrev ju att du inte tyckte vi skulle tävla med hästar på tid som idag o jag svarade att just det gör dig lite avvikande från oss andra som tycker vi SKA tävla som idag?
Det är det redan när man ser viss stilbedömning i ft kan jag säga...finns ingen logik.