Att det går på tid! Jaga runt o chansa är inget jag gillar alls.
Fast ur showsynpunkt som tävlingen faktiskt går i så blir det ju helt ointressant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att det går på tid! Jaga runt o chansa är inget jag gillar alls.
Fast ur showsynpunkt som tävlingen faktiskt går i så blir det ju helt ointressant.
Är det någon här som har en ergox2 sadel?
Är lite nyfiken på en så det verkar va en bra sadel till bra pris.
Såklart. Trams med djur verkar populärt.
Japp, @Wonderwoman jag har en Ergo x hoppsadel. Mjuk o skön att rida i o verkar ligga bra på rätt många olika typer av hästar också. Ska se om jag har några bilder senare.
Hoppsan Kerstin! Någon verkar ha vaknat på fel sida???
Hur är det med mankar?
Står på hemsidan att den inte funkar med allt för höga mankar men frågan är du hur hög manke är för hög
Nä jag har alltid varit av den åsikten
Lika intressant med den här shettisgaloppen varenda show tex. I Flyinge låg ett barn till synses livlös efter att åkt av i första svängen. Så mycket för det "roliga" inslaget.
Jag tycker bara att om inte ett fint samspel med djur räcker som "underhållning" så ska man inte ha djuren till underhållning. Det innebär INTE att fart o fläkt inte är välkommet men jag tycker det går ut för mycket över djuren ibland.
Fast det är inte jämförbart anser jag. Inomhusfälttävlan är ju inte bara ett showinslag, det är ju en tävlingstyp. Det är inte shettisgalopp.
Hur kunde jag veta att du skulle svara typ det
Jag jämför inte inomhusfälttävlan (på tid) med shettisgalopp men jag tycker inget dera främjar god ridning. Även om det SÅKLART finns god ridning även i inomhusfälttävlan (herregud ja!). Shettisgalopp verkar ju merparten av folket tycka vara trevligt/ok/roligt eftersom det finns kvar, jag har alltid avskytt det o bara sitter på nålar o är rädd att de ska slå sig, både barn o ponnys.
Såg inomhusfälttävlan i Flyinge första gången live o blev positivt överraskad men det betyder inte att jag för den skulle gillade vad jag såg från Friends eller att jag gillar tävlingsformen som sådan hur mycket/lite showinslag det än är.
@the_connemara Fast det är ju precis vad en vanlig hoppning på tid också går ut på...Att det går på tid! Jaga runt o chansa är inget jag gillar alls.
Fast dom flesta hobbyryttare främjar inte heller god ridning om vi ska vara helt krassa.
@the_connemara Fast det är ju precis vad en vanlig hoppning på tid också går ut på...
För att jag är så himla förutsägbar....NOT! Och jo, du jämförde visst, piluttan dig, för du skrev att det var showinslag och det var det jag ville dementera. Ang god ridning så var det ju bara att titta på Ingrid Klimkes ritt för att inse att jo, det finns väldigt god ridning även i denna tävlingsform! Tittar du på en vanlig hopptävling så lär du se 90% av icke god ridning o 10% god ridning. Samma i alla tävlingar.
Jag ser fortfarande inte hur ridning på tid FRÄMJAR god ridning? Självklart FINNS det god ridning o alal slaravar inte bort sig.
Vitsen är väl egentligen att man ska vara en god ryttare INNAN man börjar tävla på tid. Det är ju därför de lägsta klasserna går i Bed A eller Clearround och inte mot klockan. Men man kanske skulle höja nivån så att tidshoppning sker först från typ 120 och inte från 95? Då har man sållat bort dom värsta krattorna.