EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är detta en gråsparv eelllller?
2860490_24672338.jpg

Nej?? Det är ju en kiwi för guds skull!

Ang att du inte kan rida så beror det på att du inte kan LÄSA hur man gör när man rider! Om du kunde LÄSA dig till hur man gör för att inte ha ont i ryggen när du rider så skulle HELA DITT LIV bli annorlunda.

Så nu vet du det.:devil:

Visst är det så? @fio

Jag är fortfarande förkyld jag... Orkar precis med att jobba, men inte rida. :arghh: Min häst har tröttnat på mig, så hon lekte själv på ridbanan igår. Det var skoj att springa fort (speciellt i kurvorna, för det tror matte att hon inte kan). Däremot var det fruktansvärt dåligt med hinder, så hon såg ingen annan lösning än att hoppa cavalettiserien på 4,5 meter. :eek:

Kanske tur vi inte tävlar ft...

Asså @Novali01 . Jag gillar de amerikanska dressyrtesten som sagt.
Gillar att det står vad man ska tänka på liksom.
Jag gillar inte att dressyr är en såååå fet bedömningssport att samma ritt kan bli 60% för en domare och 67% för en annan. Speciellt i de lägre klasserna.
Att läsa sig till hur något är perfekt utfört går inte tror jag, men att det finns en mall för vad domaren ska titta på mest skulle nog vara bra för mig iaf.

Blev så inspirerad ikväll när det var ft på tv. Reagerade på att många red rätt så flaxigt och oharmoniskt. Sedan kommer Ingrid Klimke in och det ser så lugnt, mjukt och fint ut. :love: Dessutom red hon ändå snabbast, så imponerande! :bow:

Den där hästen som försökte hoppa hela banken i ett språng.. Han hade säkert klarat det om det varit utomhus då han hade haft lite högre tempo!

Den där hästen som försökte hoppa hela banken i ett språng.. Han hade säkert klarat det om det varit utomhus då han hade haft lite högre tempo!
Jaa, den var ganska stor när man såg den på nära håll, men det hade varit hoppbart i högre tempo!
Fast hade han bara tagit en halvhalt eller två på vägen hade nog hästen förstått vad den skulle göra.

Ja fy vad läskigt det såg ut @PrinceFair @fio

Men hur vanligt är det med studs uppe bank? Jag har ju bara sett och hoppat stora bankar där det minst är 1-2 galoppsprång uppe på platån, men jag har ju verkligen inte varit överallt ;). Denna var ju inte mer än 5-6 m bred/lång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama