EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novali01 vad är det för 2,5-åring du har, är det Daquaren? Min 2,5-åring är färdiginriden nu, vi ska löshoppa imorgon och sedan hoppas jag få till ett ridpass till där vi kan filma henne innan hon åker hem på vila igen.

Japp det är Daquaren. Han har bott hos min väninna, hon har 5 unghästar till, tills nu så jag tog hem honom i måndags. Ska börja lite idag tänkte jag.

@Habina Låter inte bra med frigolithinder? Måste ju vara väldigt lätt att det faller omkull när man hoppar o nuddar det?

Ok, eftersom det här är den enda tråden. :angel:

Vad säger ni om ett hinder i frigolit? :bump:

Jag TROR att det är frigolit det hinder som jag hoppar här...? (Det i mitten)

58_199468711.jpg

Det har användts i flera år i H100 på denna tävlingsplats, har aldrig hänt att det gått omkull, men det är såklart säkrat på samma sätt som andra flyttbara hinder.

Jag tycker det kan vara ett bra och billigt sätt att göra ett och annat hinder, men jag skulle inte vilja ha för många sådana då jag tänker att hästarna skulle kunna tappa respekten för hinderna om de vänjer sig vid att hindret går sönder om man slår i...

@Buck Ok, då skrotar jag den idén... Du skulle bli rejält upprörd av att se min ligghall hör jag. Där byggfirman lämnade frigoliten helt öppen fast jag påpekade att hästarna skulle knapra på den. Vilket de gör... Jag har fyllt på med grus så frigoliten inte skall synas, men det är ett ständigt jobb, speciellt om det regnat. :crazy:

@Novali01 Det var så stadigt det här "hindret" så jag tror inte det skulle fara omkull särskilt lätt. Är som en rätt rejäl bred bas och så typ rättuppstående.

@sorbifolia Ah, där har du en poäng förstås... Vill inte lära hästarna att hindren går sönder. :nailbiting:

Ni som tävlat säsongen nu, då menar jag er som startat mer än 4 FT sen i april. Vad gör era hästar just nu?
Irländaren går på halvfart, gick ju sista starten förra helgen och nu ska jag åka bort nästa vecka så då får han helledigt. Sen har jag tänkt rida några hopptävlingar, har varit superdjärv o anmält till en 110....:eek::nailbiting: hoppas jag vågar när vi väl är där...
Lilla Svarta tävlingar hoppning för fullt, hon har ju ingen FT säsong bakom sig och hade ledigt i somras.
Ska dessutom sitta in min 2,5-åring nu, tänkte junioren får vara kamikazepilot först!:devil:
Jag kan väl inte tycka att Åke gått en hel säsong fälttävlan heller men han fick ta det lite lugnt i en vecka - tio dagar efter senaste starten för att jag opererade ett knä och det var väl inte fel.

Sen hade jag tänkt tävla hoppning men jag har haft lite för ont så det verkar bara bli en start och det blir nu på söndag, 110 och 120.
Jag hade gärna ridit ett par tävlingar till men jag jobbar när det är Märsta och Heby verkar full (och är långt bort för hoppning) så det här blir antagligen alles.

Sen har jag propagerat länge för att man ska ha 80-klasser för att få in fler nya FT-ekipage.
Medhåll. På stillterräng verkar det inte helt ovanligt med 80, iofs; Enköping har haft det i åtminstone ett par år, och Nynäshamn också har jag för mig. Och så börjar det ju bli mer och mer vanligt med pay&cross, där man till och med kan skutta runt på 70 emellanåt och bara träna på att tävla terräng. Utmärkt!

Vi var på hopptävling i helgen som var, så nu har vi definitivt avslutat årets säsong.

Dubbelnolla i 110, Lilla häst är inte så extremt snabb men vända kan han, så en 5:e plats av 50 ekipage lyckades vi knipa - det är jag mer än nöjd med!
Det följdes upp med ännu en dubbelnolla i 115, inte heller här var vi supersnabba men det räckte ändå till en 2:a plac. Hurra!! :up:

Vad kan man säga - sett till andel placeringar har vi varit mer framgångsrika i banhoppning (100% :D) än fälttävlan i år :laugh:

Ja mina fälttävlansvänner, även om jag inte varit aktiv ryttare på två år(är det verkligen så länge:eek::eek:) så har jag ju nästan känt mig som en:D I veckan såldes min lilla häst (till sist) så nu känner jag att jag är helt avskuren från den "riktiga" världen:nailbiting: Om man inte räknar några lådor utrustning på vinden:angel:
Så nu är det helt slut för min del, kanske att jag hittar tillbaka någon gång i framtiden och jag kommer väl säkert att hoppa in och heja på er lite då och då, men just nu känns det väldigt avlägset för första gången på de 20 år jag har haft häst.
Är ju flera här som har följt mig och lillpållen sedan han var bäbis så vi tänkte bara hoppa in och säga hejdå!

@Speedway Jag lovar att kika in och berätta för dig hur det ska gå till emellanåt :devil: ;)
Tack @Novali01 , det värmer att höra! Klart att det är lite tråkigt när man har haft höga mål men det blir inte allt som man tänkt sig tyvärr:) Jag kommer som sagt säkert att kika in ibland, det är ju fortfarande kul att följa er andra :up:

@RostKaptenen är det för att du inte har tiden eller? Annars finns det ju alltid en drös hästar i Skåne som folk vill ha tränade/tävlade
Det är delvis tiden men framförallt för att jag har svårt att hitta motivationen om jag inte kan satsa ordentligt. Jag har inte råd att dra runt en häst som ska upp i klasserna, när jag hade min hemma kände jag ständigt att jag inte kunde träna och tävla så mycket som behövdes för att komma dit jag ville. Det går ju till en viss nivå men vill man vidare från * så krävs ju lite mer.
Ska jag börja rida igen så ligger det närmast till hands att rida åt någon annan. Men först ska jag bli klar med utbildningen för dygnet har inte tillräckligt många timmar just nu;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur