Vet inte varför Tranemo lagt sig på samma dag.
Hahahahahahaha
Tranemo har typ haft den helgen sen 90 talet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte varför Tranemo lagt sig på samma dag.
Men skojja! Kan säga att jag hade inte kommit längre än till detta hinder på min 5 åring
Bruce tittade mer på folket som stod på vägen bredvid än på själva morotshindret . Samma med huset uppe på kullen efter vattnet, tror vi travhoppade det eftersom han stod emot för all publik
Eller en stor låda med goda morötter.. också en anledning att vägra .Fast det var ingen stor låda när man väl kom närma den...men det är klart, vill man inte gå nära DÅ är det en stor låda med OTÄCKA morötter!
Eller en stor låda med goda morötter.. också en anledning att vägra .
Här vinner nog Botkyrka och Enköping som har samma helg och det är bara 9 mil emellan. Även om Enköping "bara" har stilterräng är det ändå himla onödigt.Nej allvar??? Vi har ju inte tillräckligt med tävlingsplatser, är väldigt trist när 90 klasser läggs på samma helg när det bara är 30 mils skillnad, så många ekipage har vi inte heller, alla klubbar bör ju få fulla klasser för att klara sig ekonomiskt.
Men vad är det frågan om... Det känns som att någon/några gör det lite lätt för sig när den/de inte vill styra tävlingsterminen. Finns det överflöd med tävlingar så att man kan kosta på sig att konkurrera ut några av arrangörerna så kan man köra med fri konkurrens, men vi vill väl snarare behålla alla arrangörer vi har och hjälpa dem att utvecklas och bli bättre istället.Det är fritt fram för klubbarna att lägga när de vill...fri konkurrens kallas det o är värdelöst! Tranemo har haft den helgen en himla massa år så det är snarare Össjö som inte haft koll när de la in sin ansökan.
Här vinner nog Botkyrka och Enköping som har samma helg och det är bara 9 mil emellan. Även om Enköping "bara" har stilterräng är det ändå himla onödigt.
Förra året var det väl både Uppsala, Enköping och något en bit söderut (Åkerbo?) som körde samma helg. Uppsala strök sin tävling, för de fick för få anmälda. Fullkomligt onödigt, ja.Här vinner nog Botkyrka och Enköping som har samma helg och det är bara 9 mil emellan. Även om Enköping "bara" har stilterräng är det ändå himla onödigt.
Fast alltså, så nära ligger väl inte Tranemo och Össjö? Jag skulle aldrig kuska iväg till Tranemo om det inte är något väldigt speciellt. Össjö kan jag dock tänka mig igen
Båda hade väl lång kö på sina senare tävlingar i år så det finns kanske utrymme för båda att fylla sina klasser även om de skulle bli kvar på samma?
Det är runt 11-12 mil mellan Tranemo och Össjö så ingen jättelång sträcka.
Fast när det bara är Tranemo o inget annat den helgen då åker även Skånefolket dit...det är det jag menar med fulla klasser, även om inte just du vill åka så långt @Gabby_Ossi. Och vad jag egentligen är ute efter är att fördela ALLA tävlingar så ALLA kan åka på dom, dvs i så många fall det är möjligt. Som jag skrev ovan är det givetvis så att vi vill ha nya arrangörer men därmed inte sagt att vi vill trampa på de redan etablerade eller? För genom åren har jag varit med om x-antal tävlingsplatser som lagt ned så vi ska nog vara lika rädda om de som finns som de som är nya.