EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok och dom har heller inte haft FT på några år....man blir ju lite fundersam när det är ställen som inte brukar ha FT och så inträffar sånt?

Bra med banvisning till häst, annars vette tusan om vi hade fått hoppa mer än 3 hinder, Bruce var inte så pigg på att gå ner i vattnet :cautious:.
Jag tycker det verkar ha blivit vanligt med banvisning till häst i 90-klasser. Mycket trevligt, tycker jag! I 90 känns det inte som om förmågan att hoppa just nya okända hinder är det allra viktigaste. Men jag vet att det finns rätt många som tycker annorlunda. Vad tycker ni? (Ja, det här är den enda tråden, visst får man byta ämne?)

Tidsfel är väl mer vanligt i högre klasser i banhoppningen men absolut inte i 90 och 100 klass om man inte har ett stopp då naturligtvis.

Jag tycker det verkar ha blivit vanligt med banvisning till häst i 90-klasser. Mycket trevligt, tycker jag! I 90 känns det inte som om förmågan att hoppa just nya okända hinder är det allra viktigaste. Men jag vet att det finns rätt många som tycker annorlunda. Vad tycker ni? (Ja, det här är den enda tråden, visst får man byta ämne?)

Jag tycker det är kanonbra för de hästar som behöver detta!!

3 st fick enbart tidsfel. 2 av de minns jag väl, de hade heta hästar så de bromsade hela tiden och sprången blev därefter.
Men tiden var kanske snålt tilltagen, vet inte.

Tiden var säkert mätt för en vanlig banhoppning och är kanske normalt sett tilltagen för FT, verkar så iaf.

Ang banvisning till häst tycker jag det är jättebra. Många hästar som inte hade kommit genom vattnet annars och det är ju så himla trist att vägra ut sig på just vatten.

Banvisning till häst är skitbra!!! :up:
(Tycker man annorlunda tycker man fel :p)

Tiden var säkert mätt för en vanlig banhoppning och är kanske normalt sett tilltagen för FT, verkar så iaf.

Ang banvisning till häst tycker jag det är jättebra. Många hästar som inte hade kommit genom vattnet annars och det är ju så himla trist att vägra ut sig på just vatten.

Det är väl inte tristare än att vägra ut sig på ett vanligt hinder.. :confused:

Jag blev faktiskt förvånad att vi fick tidsfel. Vi är absolut inte de snabbaste ännu, men man ska väl kunna rida runt med vanlig bangalopp utan tidsfel på banhoppning i en H90?

Jättebra med bangång till häst. Det uppskattas verkligen!
Hade man bytt plats på morotshindret och de i skogen hade de känns bättre. Vad tror du om det @Novali01?
då hade inte lika många tvekat på det heller, när de hoppat in sig lite mer. För min del får de gärna vara lite lägre än max i början av banan så vi kommer igång bra. :p

Såg på tdb att den 7 maj tänkte Tranemo också ha sin vårfälttävlan.

Jag såg morotshindret på bild och det är ju helt vansinnigt att ha det hindret som nr 2 även att ha vattnet så tidigt är ju oxå helt galet.

Jag blev faktiskt förvånad att vi fick tidsfel. Vi är absolut inte de snabbaste ännu, men man ska väl kunna rida runt med vanlig bangalopp utan tidsfel på banhoppning i en H90?

Jättebra med bangång till häst. Det uppskattas verkligen!
Hade man bytt plats på morotshindret och de i skogen hade de känns bättre. Vad tror du om det @Novali01?
då hade inte lika många tvekat på det heller, när de hoppat in sig lite mer. För min del får de gärna vara lite lägre än max i början av banan så vi kommer igång bra. :p

Såg på tdb att den 7 maj tänkte Tranemo också ha sin vårfälttävlan.

Jag kanske hellre har morotshindret ute på ett fält i o försig men hindren i dungen hade defintivt platsat som bra första hinder.
Nej allvar??? Vi har ju inte tillräckligt med tävlingsplatser, är väldigt trist när 90 klasser läggs på samma helg när det bara är 30 mils skillnad, så många ekipage har vi inte heller, alla klubbar bör ju få fulla klasser för att klara sig ekonomiskt.

Jag såg morotshindret på bild och det är ju helt vansinnigt att ha det hindret som nr 2 även att ha vattnet så tidigt är ju oxå helt galet.

b169842.jpg

Äh, det var ju bra, det gjorde ju så att hästarna hoppade resten av banan i rena skräcken ;) Det var väl 1 eller 2 vägringar på det hindret tror jag.

Finns det nån som bestämmer i TDB eller är det klubbarna som får gå samman och göra terminer om man nu inte vill att tävlingar ska krocka? Vet inte varför Tranemo lagt sig på samma dag.

Bruce tittade mer på folket som stod på vägen bredvid än på själva morotshindret :angel:. Samma med huset uppe på kullen efter vattnet, tror vi travhoppade det eftersom han stod emot för all publik :p

Finns det nån som bestämmer i TDB eller är det klubbarna som får gå samman och göra terminer om man nu inte vill att tävlingar ska krocka? Vet inte varför Tranemo lagt sig på samma dag.
Det är fritt fram för klubbarna att lägga när de vill...fri konkurrens kallas det o är värdelöst! Tranemo har haft den helgen en himla massa år så det är snarare Össjö som inte haft koll när de la in sin ansökan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 756
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama