EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möjligtvis fick jag en "fälttävlanssovmorgon" bästa @Novali01 .
:up: Och jag är jätteglad! Inte så lätt att få upp groomen i ottan vet ni. :p
OCH, JAG VILL INTE KÖRA FEL denna gång utan jag vill hamna rätt på en gång. Räcker det om jag skriver in Össjö gård på GPSen ?? Du @Hippocampus måste ju veta. Berätta snälla!

Annars så har jag (speciellt jag) och Lassehästen varit nere i en självförtroendedipp ett tag så lördagen kommer betraktas som en trevlig utflykt. Hoppas de har kaffe.

OCH, JAG VILL INTE KÖRA FEL denna gång utan jag vill hamna rätt på en gång. Räcker det om jag skriver in Össjö gård på GPSen ?? Du @Hippocampus måste ju veta. Berätta snälla!

Annars så har jag (speciellt jag) och Lassehästen varit nere i en självförtroendedipp ett tag så lördagen kommer betraktas som en trevlig utflykt. Hoppas de har kaffe.
Vet icke faktiskt. Men troligen. Aldrig skrivit in det på GPS:en ;) Det är faktiskt lätt att hitta, det tycker till och med jag som alltid kör vilse :p

Yay! Du måste hälsa på lördag ju!! :D O vill du parkera hos mig istället för stora parkeringen vid terrängbanan så kom hit!

Är nog lättare att du hälsar på mig.. Men om jag ser en gul sjöhäst så lovar jag att hälsa. ;)
Jag funderade på parkeringen vid terrängbanan senast för några timmar sedan. Vet du var parkeringen är planerad till på lördag? Där vi stod den 10:onde fanns ju inte så mycket plats.

Lite uppvärmning inför lördag :bump:
b169120.png

b169119.png

b169117.png

Är nog lättare att du hälsar på mig.. Men om jag ser en gul sjöhäst så lovar jag att hälsa. ;)
Jag funderade på parkeringen vid terrängbanan senast för några timmar sedan. Vet du var parkeringen är planerad till på lördag? Där vi stod den 10:onde fanns ju inte så mycket plats.
Precis innan du svängde ner till vänster så finns där en hage. I den hagen ska både parkering och framhoppning ske om nu det fortfarande blir så. Jag bor precis på andra sidan terrängbanan (dvs istället för att svänga ner där du gjorde så kör du rakt fram på asfaltsvägen och svänger strax efter höger på en annan grusväg mellan hagar (går kor där). Hos mig kan nog 3 transporter få plats om någon vill parkera där istället. (300 m t banan). Finns vatten etc där med.

Klart det räcker med Össjö gård! Men ta med dig eget kaffe, man vet aldrig hur det är i Skåneland! Klart vi ska ta hand om dig...kommer gå banan med glada tillrop! Hoppningen kommer genomföras med militärisk disciplin...:devil: "GASA DÅ LOTTA"!!!!!

Finns inget som är så bra för självförtroendet som en bra dag i solen med fälttävlansfolk!:banana:

bana_zpsuwyx1gka.jpg

vägen längst till vänster är väg 13 (80 väg) på andra sidan 13 ligger Össjö och det är åt det hållet ni ska för dressyr o hopp. Jag bor där det står veterinärbesiktning. Eller där är vägen hem till mig.
O nu vet jag vad alla tänker "NEJ; är det veterinärbesiktning på gula sjöhästens väg..jag som SÅÅÅ gärna vill parkera hos henne och få kaffe och nu går det inte så jag vill dra mig uuuur". Men se så, det finns ytterligare en väg hem till mig ;) Och den vägen ser ni mina vänner längst ner till vänster, en väg som går från väg 13 och in vid träden ;)

OCH ni måste vara snälla på lördag för detta är första gången klubben ordnar en fälttävlan!

"funderar över listan med punkter jag ska skriva....":devil:

Skämt åsido, jag blir lite fundersam över en sån kommentar? Det är väl ingen som har för vana att springa runt o häva ur sig elakheter utan grund? Tycker vi FT folk är mer härdade än andra discipliner och därmed också mer toleranta. Hopp och dressyrfolket hade ALDRIG ridit på de slags underlag som vi får "stå ut" med. Vi rider dressyr på vallar, hoppar i hagar med gräs och ev lera långt över fotknölarna och rider terräng på underlag som vissa inte hade lett sina hästar på...så därför känns en sån kommentar lite orättvis.:crazy:

Skämt åsido, jag blir lite fundersam över en sån kommentar? Det är väl ingen som har för vana att springa runt o häva ur sig elakheter utan grund? Tycker vi FT folk är mer härdade än andra discipliner och därmed också mer toleranta. Hopp och dressyrfolket hade ALDRIG ridit på de slags underlag som vi får "stå ut" med. Vi rider dressyr på vallar, hoppar i hagar med gräs och ev lera långt över fotknölarna och rider terräng på underlag som vissa inte hade lett sina hästar på...så därför känns en sån kommentar lite orättvis.:crazy:
Om det nu är första gången klubben arrangerar fälttävlan så kanske de är vana vid kommentarer från hopp- och dressyrryttare. ;)

För övrigt så tycker jag att det är intressant att ni pratar om sovmorgon, när en annan typ alltid får åka minst dagen före till fälttävlan. O_o

/Lady_S

Jo, det finns de som gör det. Trust me. Men de är inte anmälda till denna tävling vad jag vet ;)

Solen skiner idag på de första dressyrekipagen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 756
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
308
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama