En till tråd om resultat

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare vukavi
  • Startdatum Startdatum
V

vukavi

Vad skulle ni säga om framtiden till ett sjuårigt sto med de här tiderna:

Livs 26 2-2-1 18,3k 18,5m 19,2l 19,0am

Nyfiken på vad ni tror? Hästen tävlar fortfarande som det är idag.

Hälsn
Vukavi

Personligen tycker jag inte rekord säger så mycket i de lägre klasserna, hon har väl ganska medelrekord, hur mycket har hon tjänat? Det beror ganska mycket om i vilka sällskap hon har tävlat, bana o.s.v... En häst jag körde för några lopp sedan sänkte sitt rekord två sekunder, hon hade tjänat 40000 och hade 19.0 som rekord men fick en bra resa i rygg på några dåraktiga lärlingar ;) och gick 17.1.

Framtiden på banan är ju svår att säga något om, ifall hon kan utvecklas o.s.v... I aveln så anser jag (min egna högt personliga uppfattning) att hon har visat att hon i alla fall kan sätta huvudet först och är hon dessutom korrektställd och har hyfsad stam så duger hon säkert till hobbyuppfödaren... Men idag finns det hyfsat bra avelston att få tag på för en spottspjuver.

Blev väldigt rörigt men om någon undrar vad jag menar får ni väl fråga...

I de klasserna kan hästarna som sagt sänka rekord lite hur som helst beroende på vad de får för lopp... Min egen har liknande rekord och han har även han tjänat runt 30.000 men är visserligen en valack då som egentligen ska kunna springa någon sekund fortare enligt många... Jag känner även till en häst som tjänat 50.000 och inte behövt springa en tiondel under 1.20,4 så det kan ju skifta enormt...

Tja, inte är det kul när de får gå sådana hårda lopp heller... Jag har relativt tur som till hör en region där det inte går så fort, ens på regionens storbana (Jag tillhör Kalmar-Jägers-Tingryd området)...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
19 20 21
Svar
407
· Visningar
35 199
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 483
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar