En Tass flyttar in!

Sv: En Tass flyttar in!

Ränderna är toksnygga! :love: Jag tycker att det vore fin att fortsätta hela vägen till fönstret men samtidigt kanske de krockar med en eventuell gardin då?

kl

Tror det blir liiiite för mycket om du fortsätter med ränderna och som Hedda säger, kommer säkert krocka med de eventuella gardinerna. :)

Jag tror ni kan ha rätt, faktiskt! Nu när jag sett väggen ett par gånger till så känns det rätt med att ränderna slutar där. :)

Idag har inte mycket hänt, annat än att jag hämtat ut mina nya tapeter och börjat måla i vardagsrummet. :bump:

Seriöst... VEM kom på dessa gula tapeter?

DSC00187.jpg

Ser redan bättre ut, fast det är flammigt som fan. :p

DSC00186.jpg

Försökte ta en bild för att visa färgerna i tapeterna, gick ju sådär... :smirk:

DSC00185.jpg

Imorgon ska jag bara packa, men på onsdag så ska vardagsrummet målas klart. Eller, nästan klart i alla fall. Jag har tänkt att ha nån sorts fondvägg på ena kortsidan och typ halva långsidan, men först måste jag bestämma hur jag ska möblerna. På onsdag ska också sovrummet grundas för att kunna bli tapetserat efter att sängen kommit på plats!

Jag ser ljuset i tunneln!

Det blir jättefint!!

Men, ska du inte måla dörrkarmarna..? Fast det kanske bara är jag som är allergisk mot sånt mörkt på dörrkarmar:p

De mörka karmarna stör mig inte alls, faktiskt. :) Jag rent av gillar dem! Och även om jag inte gillade dem hade jag nog inte orkat göra något åt det, för det är ett sånt jääävla pillergöra...

Kom på att du ska ju köra 50, 60-tal! Eller har jag fel? Och då är det ju helt rätt.

Jag målade alla karmar utom till badrummet när vi fixade... Skitstörigt, folk (sambon) gick in i dem innan de hade torkat och jag gick göra om hur många gånger som helst. Så jag förstår varför du inte gör det:D

Köket ska ha en smula retrokänsla, men i övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska ha för stil. :D Sovrummet kommer bli väldigt lugnt och varmt, när det gäller hallen är huvudet helt tomt och vardagsrummet har jag typ sjutton ideér för. :D

Nej, jag har inte fixat nåt idaaaaag. :D Men imorgon ska jag måla klart vardagsrummet och spackla i sovrummet, måla sovrummet torsdag (och då får jag också min nya säng), sen flyttar jag in fredag... Puh...

Jag tror jag dör... :p

Pfft, den planen gick ju åt h-vete...

Det enda som hänt idag är lite tillskärning och spackling av skarvar (vem f-n tapetserar med typ två centimeters överlappning!?), men hann tyvärr inte allt...

DSC00188.jpg

... och att jag kladdat på lite mer färg. Och bråkat med maskeringstejp, som ni ser på bilden. Vet inte vad det är med de där fönsterlisterna, det finns tammefan inget som fäster på dem!

DSC00189.jpg

Imorgon är den stora dagen, dock... Då MÅSTE allt vara klart, förutom tapeten i sovrummet och fondväggen i vardagsrummet då. Men "grundmålningen" måste vara klar... Ujuj...

Den stora dagen blev bara halv... :p Jag hann med vardagsrummet som nu är så här fint (vänta bara tills jag målat dit fondväggen jag tänkt ha... Ujuj...)

DSC00195.jpg

Och så fick jag min nya sääääng! :love:

DSC00194.jpg

Imorgon avgår flyttlasset så fler uppdateringar kommer nog på lördag och söndag! :bump:

tråkigt med jobbet men kul med lägenheten!
ska bli kul att se när du flyttat in och fått mer ordning, tapeterna ser ljuvliga ut!

Vad roligt att du har hamnat på rätt sida om älven! :D Nu kan du ju med lätthet cykla ut till min eminenta by! ;)

Kicki :laugh:

Haha, hälften av de jag känner menar att jag hamnat på rätt sida älven, andra halvan att jag är på fel sida älven. :D

För övrigt så kommer det bilder imorgon, insåg att jag ju inte har något internet i nya läggan. :rofl: Surfar just nu på kompisens dator med mobilt bredband, men den försvinner väldigt snart.

So... I'll be back!

:D Hälften av de du känner har rätt.... :angel: ....andra halvan har fel ;)

Ska bli kul att se bilder på fortskridandet! :laugh:

Kicki :laugh:

:rofl:

Vart sa du att du jobbade eftersom du är utan internet?:p

Jag var ju faktiskt på SURF igår med cykel och det tog nästan ingen tid alls att cykla!

För den delen kan jag berätta att jag var och såg lägenheten live igår och den är dunderrfin!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka