En Tass flyttar in!

Sv: En Tass flyttar in!

Erkänn att jag kommer att saknas! Nåja, jag kan komma och heja på dig nån dag under nästa vecka! Jag jobbar så lite ändå så jag har gott om tid då! (Bara du är på brogatan, och nu vet jag vilket hur du bor i också!)

Klart jag kommer att sakna dig! :love:

vad hände med estocolmo? fegade du ur? ;)

mysigt hus lägenhete i men sovrumsfärgen ger mig mardrömmar..

Fick inte jobbet. :(

Sovrumsfärgen ger mig mardrömmar också. Den ska dö, var så säker!

Idag har det inte hänt så jättemycket, fast ändå en hel del!

Färgen i köket börjar komma på plats, och den känns helt rätt! Dock inser jag att jag nog inte var någon stjärna med Easy Cover. :angel: Man ser tydligt vilken vägg jag började på, om man säger så. :D Men va fan, då syns det att det är jag som gjort det! (Bilderna är tagna efter första strykningen).

DSC00145.jpg

DSC00146.jpg

DSC00147.jpg

Har också testat de nya färgproverna och jag säger bara som så; jag har träffat rätt! Resten avslöjas imorgon eller på lördag.

Och en fråga till er... Är det någon som vet hur man får bort såna här jävlar på ett bra sätt?

DSC00153.jpg

Mer bilder imorgon, då ska jag också ha fått testa lite färger i sovrum och vardagsrum!

Sådana där "jävlar" får man väl bort genom att skruva ut skruven och pilla bort den andra grejen med kniv om den inte följer med ut eller går att ta bort lätt sedan.

Det kan vara en expanderskruv som "vecklar" ut sig bakom väggskivan.
Är det så så ta en metallsåg och såga av den och slå in resten i väggen, spackel och vips så var den borta.

Det är det jag är lur om att det är... Metallsåg it is! Fan... Har ju ingen sån. :p

Idag har inget vidare värst intressant hänt.

Jag har mest maskerat...

DSC00155.jpg

... och maskerat...

DSC00156.jpg

... tills tejpen tog slut och jag fick köpa mer...

DSC00158.jpg

Då blev jag less på att maskera och målade istället upp färgprovet till sovrummet.

DSC00160.jpg

Och jag som skulle ha det guldigt och glammigt, jo tjena! Just nu lutar det åt denna tapet:

DSC00161.jpg

Men man vet aldrig hur det slutar med mig!

Har dessutom beställt fondtapet till hallen, men den får ni se först när den är på plats (inte minst för att jag glömt vad märket heter så att hitta bild på nätet är dödsdömt...).

Och så måste jag visa dessa två lampor jag hittade idag!

Drömmen, som är en dröm eftersom den kostar... Erhm... För mycket... Men jösses vad fin den hade varit i köket!

DSC00165.jpg

Istället lär det bli något helt annat ovanför köksbordet, nämligen en sådan här (fast i vitt):

DSC00163.jpg

Så... Då var dagens bildbomb klar. :D

Ska bli spännande att se hur det blir när det är färdigt! Väldigt läcker tapet du funderar på som fond i sovrummet!

Märket heter Designers Guild, kommer inte ihåg exakt vad just den där tapeten heter. Har dock inte bestämt mig för den än, då den är ganska "hård". Jag är överlag väldigt skeptisk till svart på väggar, jag tycker det är skitsvårt att få bra övergångar till andra färger.

Tapeten jag har valt till hallen funderar jag på att ha i sovrummet istället, för den är jag SÅ kär i.

tapet.jpg

Varannan "linje" i "cirkeln" skimrar i silver och varannan i guld. Vansinnigt effektfull men samtidigt väldigt lugn. Undrar om inte den får åka i sovrummet istället, alltså... :P

Häftigt med de där "silver och guld"-tapeterna.

Jag tror bestämt att jag gillar din smak väldigt mycket (men allt för mycket ska man väl inte säga innan du är klar :p)

Jag är också spänd på slutresultatet. :D Det enda jag vet med säkerhet är att jag kommer vara ganska så jävla pank väldigt snart. Bara de där två rullarna med Midbec-tapeterna går loss på typ 1300 spänn... Men det är det värt, för jag har tänkt bo LÄNGE i den där lägenheten! :love:

Och faktiskt så blir det inte så dyrt i övrigt. Köket kommer landa på runt 700 pix, färgen till hallen på runt 300 kr, tapeten till vad jag nu bestämt är sovrummet då 1300 kr, sen ska jag måla resten av sovrummet och vardagsrummet. Jag har satt ett tak på 3500 kr för att göra lägenheten beboelig och det kommer jag klara utan problem!

Wow vilken lägenhet du fått tag i.
Färgvalen gillar jag skarpt.

Jag kommer cykla förbi dej ofta då jag har pojkvännen på Teg..
Bor ju själv på Grubbe och jag måste säga att det känns fasligt långt bort för tillfället, Ingen som vet om en Tokbillig lägenhet som är ledig?;):D

Önskar jag kunde ge dig några tips, men jag hade nog svårt att hitta lägenhet och då var jag ändå villig att gå uppåt 6500-7000 kr per månad. Lägenhetsjakt i Umeå är inte kul...

Idag har hela hallen fått sitt första varv med färg och jag har börjat med fondväggen i köket. Slarvade dock väldigt mycket med kameran, vilket jag ber om ursäkt för. :o Anledningen till det var att jag hade sällskap och då glömde jag helt enkelt bort att ta bilder! Men några blev det i alla fall.

Ska man måla ränder måste man sätta upp tejp...

DSC00167.jpg

... och mer tejp...

DSC00168.jpg

... och måla med bakgrundsfärgen så att inte färg kan smita in under tejpen.

DSC00172.jpg

Har också målat första varvet med de två färger som ska utgöra själva ränderna, men bilder på det kommer imorgon!

Och så en bild från hallen med tillhörande vän med rollern i högsta hugg. Snabb var han också, tror jag ska be honom hjälpa till imorgon också. :angel:

DSC00173.jpg

Over and out från en dödstrött, mensvärkig Tass...

Ser ju ut att bli riktigt snyggt!
Tyckte om hall (nuvarande sovrums) tapeten.

Åh, vad duktig du är! Det går ju tokfort.

Klockan är nu 13 på söndag och jag har inte ens påbörjat det min projektplanering för köket säger att jag ska ha gjort i helgen...(Tappade stinget då jag i fredags fick veta att delar av det nya köket är tre veckor försenat..)

Har du några tips för hur man sätter upp easycovern bäst?

/Derivata lommar i väg till spackel spaden...

Hyfsat fort går det, men inte alls så fort som jag hade hoppats. Hade velat ha klart allt nu i helgen, men så kommer det inte att bli. Kommer måla som ett skållat troll i veckan för de två största rummen är kvar, fast de är å andra sidan allra minst krävande vad gäller förarbete, maskering och sånt elände.

Tips för Easy Covern... Ptja... Det är rätt enkelt, faktiskt! På med lim på väggen och sen smacka upp våden, släta till med ett sånt där verktyg man använder för tapeter och så är det klart. Det enda riktiga tipset jag kan ge är att kladda lite lim i hörnen på våden innan du sätter våden mot väggen. Materialet är ganska styvt och då det legat rullat vill det gärna böja upp sig högst upp och längst ner.

Så... Idag blev köket och hallen klara! Eller, köket är kanske klart. Har inte bestämt mig om jag ska ha fler ränder eller ej.

Ska dock erkänna, att här var jag jävligt skeptisk till det här med ränder, och blått, och orange...

DSC00175.jpg

Men det blev ju HUR bra som helst!! (Och ja, det är meningen att det ska vara två ränder i orange efter varandra). Jag kan inte ens minnas hur det såg ut med den där hemska grön-vita-tapeten med bården mitt på...

DSC00176.jpg

Funderar på att låta ränderna fortsätta ända till fönstret, vad tror ni?

DSC00178.jpg

Hallen är klar!

DSC00180.jpg

Allt det lila i hallen är dött, så nu ska bara det gula i vardagsrummet dö också.

DSC00183.jpg

Och allt det röda i sovrummet... Döööö...

DSC00182.jpg

Bara på't igen! :D Over and out!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka