En Tass flyttar in!

Sv: En Tass flyttar in!

Haha! Jag hoppas nästan att det blir en sådan uppdatering, så att jag slipper bli avundsjuk :angel: Jag vill SÅ GÄRNA ha något vettigt ställe att bo på och fixa iordning..

Jag har en fondvägg i köket som ska ofonderas. Tapeten är något vinylaktigt, hur tror du att det skulle bli att sätta easycover över den befintliga tapeten och sedan måla?

När kan du komma och göra det? ;)

Om vinyllagret sitter bra är det nog bara att smälla upp Easy Cover direkt. Om det är sånt där lager som går lätt att pilla bort måste det nog bort innan man täcker över det.

Jag kan göra det någon gång under nästa år, för min vana trogen lär jag genomgå en period av inredningshat när jag är klar med nya läggan. ;)

Var bor du förresten?

Måste bara fråga, du har kanske skrivit det någonstans, men jag orkar inte leta, hahaha.. Är det en hyresrätt eller bostadsrätt?

Kan man måla direkt på Easy Cover? Är EC lätt att hantera även om man är totalt novis på tapetsering? Vad kostar den?

Yepp, man kan måla eller tapetsera direkt på EC! Jag tyckte den var väldigt lätt att hantera eftersom den är så tjock och den sätter sig fort mot underlaget (man rollar lim på väggen och sen smackar man på våd efter våd). För en rulle som är 1x10 meter får man (eller i alla fall jag) ge 349 spänn.

Om vinyllagret sitter bra är det nog bara att smälla upp Easy Cover direkt. Om det är sånt där lager som går lätt att pilla bort måste det nog bort innan man täcker över det.

Jag kan göra det någon gång under nästa år, för min vana trogen lär jag genomgå en period av inredningshat när jag är klar med nya läggan. ;)

Var bor du förresten?

Jag tror vinyltapeten sitter som berget, den har som inträtt i symbios med masonitplattan under, känns som att masoniten skulle förmulltna fortare än att tapeten skulle ge det i sitt tycke lyckliga äktenskap.
Fast jag vet inte om det är vinyl egentligen, det är glansigt.

Hur du hittar till mig? Om du bor där jag tror, så går du ut på din gata, fortsätter söderut i ungefär 1,5 km och tar sedan höger just innan din gata tar slut.

Okej, en ny dag på Bryggargatan!

Först och främst: DEN SITTER KVAR! :bump:

DSC00134.jpg

Så det var ju bara att fortsätta...

DSC00135.jpg

Till slut så satt allt uppe!

DSC00140.jpg

Lite färgprover har kladdats upp också. Den oranga var lite starkare än vad jag trodde och jag är inte helt säker på den blå heller. Jag ska försöka få tag på en mer urblekt orange ton och matcha det med en grön färg istället.

DSC00138.jpg

Och en liten bild på balkongen:

DSC00141.jpg

Som har taaaaak:

DSC00142.jpg

Sist men inte minst; en bild från bron som jag kommer gå över varje dag. Det låga tegelhuset med svart tak som ser ut att ligga "på bron" är mitt jobb!

DSC00144.jpg

Imorgon fortsätter äventyret, kanske med nya färgprover.

//Jenny

Jag förstår! Långt bort ju... :P Men närmare än Mariehem. ;)

Långt bort? Vi på ju i princip varandra med mina preferenser baserade på en uppväxt i lapphelvetet.
(om du hör något som låter som en säckpipa från Bölesholmarna så är det inte skotska-klubben som har samvaroträff utan jag som är ute och joggar)

Jag är avundsjuk på din närhet till jobbet, jag har 1,4 mil till mitt,vilket i och för sig är nästgårds, men ändå allt för långt för att traska.

Fina färger föresten, som du säger den orange-färgen hade kunnat vara lite mer urblekt, men jag tycker absolut att du ska använda den blå. Den känns väldigt 60-tals retro för mig.

Prova också att lägga färgproverna på ditt nya fina matsalsmöblemang om de ska stå i rummet med de färgerna så att du även hittar rätt matchning mot dem.

Nu har jag köpt på mig en mer pastellig orange och en grön ton, så får vi se vad det blir i slutändan. :p Teak matchar ju till allt, det är de gröna sitsarna som jag inte vill övermatcha, varför jag är lite rädd för den gröna. Ska ta med mig en lös sits imorgon och jämföra när jag målat upp de nya proverna. I min skalle lutar det just nu åt den snällare varianten av orange och den blå. För den blåa är förjävla fin...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka