En Tass flyttar in!

Sv: En Tass flyttar in!

Det finns lite för mycket roligt där, det blir overload för min stackars hjärna. :D

Haha, ja och man behöver en väldigt stor lägenhet för att få plats med allt man vill köpa. :crazy:

Men åh! den där sidan var ju fantastisk! *håller tummarna för att farsan vinner några miljoner på hästarna...*

Visst är den! :D Svindyra designermöbler och tapeter för flera tusen i all ära, men en riktigt rolig, kitchig detalj gör mig fan lyckligare än något annat! :D

Visst är den! :D Svindyra designermöbler och tapeter för flera tusen i all ära, men en riktigt rolig, kitchig detalj gör mig fan lyckligare än något annat! :D

Visst är det kul att bryta av med ngt galet och oväntat. Jag har en arbetshörna med hästtema

http://www.bukefalos.com/f/blog.php?b=5116

och har nu hittat den perfekta mattan till... :D

00252.jpg

Är 1800 kr mycket för en matta? :o Jag tror jag är lite felkalibrerad på inredningsfronten... :angel:

Är 1800 kr mycket för en matta? :o Jag tror jag är lite felkalibrerad på inredningsfronten... :angel:

Det beror väl på hur mycket pengar man har + hur mkt man vill ha just den mattan. :)

Jag hade nog trott att det där var en 'barnmatta från ikea'
- typ :p
och därmed inte betalat mer än 2-400:- ungefär, medans jag för en stor och neutral, lättmatchad matta till tvrummet som jag kan ha i flera år och som har bra kvalitet inte tycker att 1800:- är något att gråta över.

Fast i daxläget tycker jag 1800 kr är mycket pengar överhuvudtaget eftersom jag är sjukskriven utan inkomst.. :crazy:

Nu när jag köpt den kan jag meddela att kvalitén i sig är hög så priset i sig är inte särskilt uppseendeväckande. Det som möjligen förvånar är att man lägger ner så mycket krut på en barnmatta men målgruppen är väl samma personer som klär sina barn i Ralph Lauren Kids eller köper barnvagnar som kostar en månadslön. Föga anade dock tillverkaren att den skulle hamna i ett arbetsrum snarare än ett flickrum...

Hur går det för dig? Snubblade in i tråden igen och undrar om du trasslat in dig i maskeringstejpen eller målat fast dig själv på en vägg kanske? ;)
Vore kul med lite nya fina inspirerande bilder.
Keep up the good work:bump:

Jag har lyckats klara mig undan att tapetsera upp mig själv på en vägg, och det är jag stolt över. :D

Balkongen har börjat ta form, hallen likaså och vardagsrummet har jag åtminstone en plan för nu. Jag ska ta nya bilder och lägga upp imorgon, är alldeles för trött för det just nu. ;)

Bilder från lite spridda ställen i lägenheten:

En tavla jag gjort av tapetprover:

DSC00345.jpg

Söt lampa, 50 kr på second hand:

DSC00348.jpg

Den står på stringhyllan, som steg för steg fylls med saker jag tycker om (visst var jag söt när jag var liten?):

DSC00349.jpg

Jag gillar kartor och hittade den här bjässen för 75 kr på second hand. Hyllan under ska få en front (och sidor) av tyg för att dölja hårtork, plattång och annat som hänger på krokar undertill):

DSC00350.jpg

Mycket second hand nu, denna fulsöta sak gav jag 40 kr för.

DSC00351.jpg

Och så har balkongen fått sig lite möbler, ett par filtar och typ femton ljuslyktor:

DSC00352.jpg

Ljuslyktorna kommer att hänga längre ner när jag satt dit s-krokar (eller liknande) istället för att ha dem hängande direkt i linorna. De är lite svårhanterliga nu, speciellt eftersom jag är bra på att slå huvudet i dem så det kommer stearin överallt...

DSC00353.jpg

Det var allt för denna gång! Om några veckor hoppas jag att jag har nog med energi att måla vardagsrummet i den färg det ska vara, tills dess lär det nog vara rätt lugnt på inredningsfronten. Eller inte... :angel:

Åh, jag gillade din tapet-tavla! Har tänkt mig något liknande till sambon den dagen vi firar något speciellt. Har sparat alla tapeter vi har använt tillsammans på ett eller annat ställe i våra olika boende - kan bli en rolig present!

Tycker du är så duktig :) Så himla kul och se hur fint folk gör man får ju massor av rolig inspiration ska bara se om jag hittar orken någonstans att använda den också :o
Blev riktigt glad när jag såg att du hade uppdaterat med nya bilder, bra jobbat!:bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka