En Tass flyttar in!

Sv: En Tass flyttar in!

Läser tråden med skräckblandad förtjusning och funderar på vad mina nya hyresgäster kan hitta på.

Och konstaterar dessutom att 1,3 km längs älven åt höger bodde jag som liten.
Det finns en grusplan nära där som jag lärde mig åka skridskor på och på älven åkte vi skidor.
På min tid var älven täckt med timmer den här tiden på året så man såg ingen vattenspegel.

Dina hyresgäster hittar förhoppningsvis inte på mer än vad du tillåter, precis som jag!

Du är nog snällare än vad vissa av mina hyresgäster har varit.
Det är en sak att göra det fint och en annan sak att göra - annat.

Det svåra är att veta innan riktigt hur det blir.
Eller om en vägg liksom trillar ner.
Jag minns ett ekparkettgolv som blev totalt förstört av blöta hundar.
Golvet borde ju ha bonats för att klara det men unga människor i dag vet inte om att man behöver bona golv.
Hur som helst så skulle detta golv sedan bytas av hyresgästerna.
Och jag har aldrig sett så många fel gjorda på ett enda golv.

Så det är både en del skräck och en del förtjusning.

Senast ändrad:

Hittills har jag aldrig förstört något i alla fall, så ganska snäll är jag! Har målat och/eller tapetserat i nästan varenda lägenhet jag bott i och har aldrig fått annat än "Men så fint du gjort det!". :D Golv skulle jag dock inte ge mig på i första taget, därför har ett av kraven när jag letat lägenhet varit att det ska vara fina men oömma golv. :p

Golv är egentligen ganska så lätt.
Men det går ju att göra fel om man anstränger sig.

Och bonade parkettgolv är tåliga men inte obonade.....

En liten uppdatering då! Det står rätt still just nu då jag måste få sovrummet klart innan jag kan göra klart vardagsrummet och hallen.

Lite spridda bilder kommer dock här:

Isola har acklimatiserat sig alldeles utmärkt. :D

DSC00196.jpg

Weeeei vad det är kul att flytta! Kartonger är ju världens bästa grej! ( ... )

DSC00198.jpg

Nästan så man skymtar ett vardagsrum under allt bråte. De två väggar som syns på bilden kommer snart att utgöra en grunden för något kul schablontjosan! Ska göra något snyggt mönster i guld och rosa hade jag tänkt (metallicfärger).

DSC00199.jpg

Jag tycker det blev ganska coolt med ränderna och teakmöblerna och de gröna sitsarna! Med stringhyllan och en snygg lampa blir det där gryyyymt!

DSC00201.jpg

Mitt just nu enormt överbelamrade kök...

DSC00203.jpg

Det som ska bli en hall...

DSC00204.jpg

Usch vad jag är trött just nu... :p

Ränderna i köket är underbara.
De får mig att tänka på köksbordet med Perstorpsplatta som vi hade när jag var liten.
En vaxduk med det rätta 50-talsmönstret på och det blir en fulländad tidsförflyttning.

Något i den här vägen kanske?
vaxduk3_2.jpg

Jag har lekt med tanken på en vaxduk, men jag tycker vaxdukar är så läskiga att ta i. :o Och vanliga dukar är int ens att tänka på med tanke på att katterna gärna ligger på köksbordet. :D

Coooolt mönster dock!

En liten, men viktig uppdatering...

Ni minns det här?

DSC00150.jpg

Tadaaaa! Det röda är nu dött och begravet!!

DSC00208.jpg

Imorgon ska tapeten upp på ena väggen, sen kan jag äntligen flytta in i sovrummet och göra klart! :bump:

Vilket bra jobb du gör! (as always) :bow: :love:

Det finns vaxdukar som är i lite mindre läskigt material, som tyg med lite styvare struktur, brukar kunna se ut som linne etc men finns även prickigt, randigt o medaljongmönstrat etc.

En bekant med småbarn har såna på sina bord och de är oväntat fina o verkar praktiska utan vaxdukskänslan. :)

Tack för berömmet, och tack för tipset! :bow:

Dagens uppdatering då!

Epic fail på tapetserarfronten, kan jag säga! De italienska designtapetrullarna var inte 10 meter som tapetrullar brukar vara, utan 8,35 meter. Det kombinerat med en vägg som är 240 cm hög och en mönsterpassning på nästan en meter resulterade det i att jag fick ut TVÅ våder per rulle. *suck* Så nu sitter bara fyra våder uppe och två rullar till ska beställas, de lär dock inte hinna komma innan midsommar.

Solskenet i tapetregnet är dock att jag är SÅ nöjd med tapeterna, de är så snygga att jag nästan börjar gråta!! Det syns inte på bilden hur det lilla metallicskimmer som finns i mönstret glittrar när ljuset träffat tapeten, men tro mig på mitt ord... Det är himmelskt!

DSC00211.jpg

DSC00210.jpg

Och så en liten bild på hur det såg ut utanför mitt fönster igår. Det var väldigt svårt att fota direkt mot solen pga dålig kamera, men ni kan ju föreställa er hur fint det är här på kvällen!

DSC00209.jpg

Oooover and out, for now!

Inte riktigt over and out... Insåg att det fanns gott om utrymme att ställa in sängen och ändå ha plats att sätta upp resten av fondväggen, så det gjorde jag! En nödlösning i form av hissgardin för att stoppa det värsta ljuset och så lite lampor... Et voilá!

DSC00213.jpg

DSC00212.jpg

(Ja, det är typ samma bild, men jag vet inte vilken ni tycker att det syns bäst på; med taklampan tänd eller släckt, så jag tog med båda).

Ni tror det där kommer bli HIMMELSKT när jag är klar, eller? :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka