En Tass flyttar in!

Sv: En Tass flyttar in!

Du är verkligen duktig och har god känsla för inredning och stil. Det syns framförallt på gardiner och lampor när en person har bra inredningskänsla tycker jag... Det handlar inte om att köpa dyra grejer, jag ser att du har mycket Ikeagrejer och en Jysk möbel i v-rummet. Att sätta upp snygga tapeter och måla kan "alla", men att knyta ihop ett rum (eller en lägenhet) till en enhet kan bara få och du är en av dem! Heja dig!

Själv får insidan vila... vår villa får ytskiktsrustning i sommar. Huset ska målas om, just nu ligger färgen Torv med vita knutar väldigt gott till... men det är verkligen svårt att välja! Dessutom håller vi precis på och bygger ny altan. Så huset får total makeover! :bump: Kommer bilder med före och efter i höst eller nått :angel:

Tack så jättemycket för ditt beröm! Extra kul är det eftersom jag verkligen vill blanda gammalt och nytt, dyrt och billigt och ändå få ihop det till en personlig helhet; verkar som att jag lyckas. :D

Du måste absolut fixa en tråd om ditt hus!! :bump:

Min ursprunliga plan var att så småningom flytta sängen så att huvudändan är mot fondväggsväggen, men jag vill ju kunna se den vackra fondväggen varför den nu står där den står. Dock vill jag ha något bakom sängen och jag inte är något stort fan av sängramar eller sänggavlar var valet givet.

Snyggt, va? :D

DSC00214.jpg

Sovrummet har också fått lite andra gardiner (en mörkläggningsgardin ska också dit) och en liten växt.

DSC00215.jpg

Dessutom har en sideboard fått flytta in där, plus en matta och en spegel. Som ni ser täcker inte fondväggen hela väggen än och det är för att jag fick slut tapet, men nu vet jag inte om jag tänker tapetsera hela. Funderar snarare på att tydligare markera "sovdel" och "klä-på-sig-och-annat-del". Vi får seee...

DSC00217.jpg

Först lade jag bara dit mattan för att ha något som dämpar ljudet då rummet är ganska naket, men det vettefan om den inte får vara kvar. Jag gillar hur den bryter allt det ljusa plus att den runda formen och storleken är riktigt bra. Ska känna efter någon dag, så får vi se!

DSC00218.jpg

Sen ska det in mer belysning, lite tavlor och så är jag på jakt efter det perfekta överkastet, sen är sovrummet i princip klart!

Resten av lägenheten ser fortfarande ut som en byggarbetsplats men förhoppningsvis kommer det lite mer bilder i helgen!

Ärligt talat så tycker jag att det ser mer sofistikerat ut med fond-tapeten på bara en del av väggen.
Det får mig att tänka Gobeläng och dekoration i stället för "tapet på bara ena väggen".
Den runda mattan tar sedan upp tapetens mönster i andra delen av rummet.

Senast ändrad:

Kul att höra att någon är inne på samma spår som jag. :D En bonus är att eftersom dryga 5 meter långt men bara 2,5 meter brett gör den "halva väggen" att rummet känns betydligt kortare.

Dessutom skulle det bespara mig 1300 spänn att INTE tapetsera den där andra halvan... För det får jag en ny kökslampa... :angel:

Gud så himla fint du gör det :love:
Underbar liten radhuslägenhet!!!!

Tack för att du la ut bilder på gult vardagasrum + border... nu kaaanske jag måste ta tag i mitt gula kök med border (dock är den högst upp och inte mitt på) :p
Det första jag sa när jag var på visning av min lgh var BORT med de RÖDA handtagen på luckor å lådor i köket... ÅTTA år senare är de fortfarande kvar :angel:

Tack!! :D

Låter som att det är dags att göra ett ryck i ditt kök, hörredu... ;)

Och lite allmänt...

Tänk om man hade lite pengar över? Typ en månadshyra som man bara kunde spendera sådär spontant på ett överkast? :angel:

mimou_overkast.jpg

Fast jag vill ha det i den vita färgställningen, hittar dock ingen bra bild på den varianten. Sååå vackert! :love:

Tillägg: Hittade en bild på det vita också! :love:

image1.jpg

Senast ändrad:

Snyggt!

Jag tycker också att du kan strunta i att tapetsera resten av väggen. Det blir lite mer effektfullt som det är nu.

Snyggt!

Jag tycker också att du kan strunta i att tapetsera resten av väggen. Det blir lite mer effektfullt som det är nu.

Ja, jag har bestämt mig för att inte tapetsera resten!

Ska dock köpa två rullar till i alla fall så jag har att fylla på ifall jag skulle ändra mig (medan det fortfarande finns rullar från samma färgbad) eller om nästkommande hyresgäst eller för den delen hyresvärden vill ha hela väggen tapetserad.

Men vem skulle vilja ha det så?
Det är ju skitsnyggt som det är.
Du kastar bara bort pengarna på något som blir liggande och som ingen någonsin kommer att vilja ha.

Du borde jobba med det där åt andra för pengar.

Det finns egentligen inga nackdelar med att köpa två rullar till.

1. Om jag skulle få för mig att tapetsera hela väggen eller del av motstående vägg (som jag funderat på) så kan jag göra det.
2. Tapeten ÄR fantastisk, jag kan garanterat använda den i nästa hem om jag inte använder rullarna här.
3. Blir det som det brukar så kommer en kompis ta över den här lägenheten efter mig och då är det trevligt att kunna ge dem alternativ med hur de vill göra.

Men det är främst punkt 1 som gör att jag nog kommer köpa två rullar till. Jag vet med mig av erfarenhet att jag brukar vilja möblera om efter ett tag. :D

Vad gäller "Du borde jobba med det där åt andra för pengar" så begriper jag ärligt talat inte vad du menar. :crazy:

Vad gäller "Du borde jobba med det där åt andra för pengar" så begriper jag ärligt talat inte vad du menar. :crazy:

Du borde hjälpa andra att fixa till deras hem så att de också blir vackra.
Och ta betalt för den tjänsten.

Alla kan faktiskt inte få ihop det även om de vet när de tycker att något är fint.

Du borde hjälpa andra att fixa till deras hem så att de också blir vackra.
Och ta betalt för den tjänsten.

Alla kan faktiskt inte få ihop det även om de vet när de tycker att något är fint.

Jaså du menar så! Hur jag än läste meningen fick jag liksom inte ihop dem, får skylla på koncentrationssvårigheterna som grannens montering av nya vägg-tvn:n orsakade. Tack!! :D

Jag leker med tanken att ha nåt litet eget företag vid sidan av mitt vanliga jobb. Har dock inte den blekaste aning om hur det skulle gå till rent praktiskt, jag kan absolut ingenting om sådana där saker. :o

Jag har under de knappa 2 år jag bodde i min förra lägenhet läst på enormt mycket och på något sätt börjat ta "nästa steg". Att matcha och få ihop ett hem genom att använda saker i olika nyanser av samma färg, samma möbelserier etc "kan alla", men att få flera färger att samsas, använda former och strukturer är något jag precis börjat lära mig.

Jag får spåna vidare på det där, helt klart. :D

Och ja, Messy, du är den första jag kontaktar när Tassa Hem & Inredning AB startar upp. :rofl:

Jag har kört företag i massor och ställer gärna upp som Mentor om du behöver en sådan.
Det är inte så svårt om man bara får hjälp med hur principerna hänger ihop.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka