En strandad val

Gnist

Trådstartare
Bredvid en frysbox :eek:

Det är så skönt att lilla frysen kommit in så bra i flocken som hon gjort :bump: och dessa två ligger ofta och sover bredvid varandra :love:

Fast just nu, ser hon ut som en liten röd pygmeé :rofl:
:::::::::::::::

Frysen_och_valen.jpg
 
Sv: En strandad val

Fick kommentar i går från en hund"tant" att jag hade en väldigt fin Finsk Spets valp :eek: :rofl:

Passade på att väga henne i samband med ögonlysningen och vågen visade 10,4 kg..
Hon är i kanonfin form, har normalt hull och är tämligen välmusklad, men bredvid Molly, ser hon ut som en liten plutt :rofl:
 
Sv: En strandad val

Hur länge har den stackars tiken kvar innan hon ska valpa hon börjar se ut som hon ska spricka?
 
Sv: En strandad val

Hon har 1 vecka kvar, men jag tror att hon kommer att valpa någon dag tidigare än beräknat..
 
Sv: En strandad val

Hon flyger omkring som en övergödd gasell ute, lika energisk som vanligt :eek: Inga fel på vare sig orken eller energin :love:

Hon är (förutom valpmagen då..) i strålande kondition och hull, så jag räknar med en rätt lätt valpning :)
 
Sv: En strandad val

Hon har de senaste dagarna pendlat mellan 36,9 (idag på morgonen) & 38,2 så hormonerna har börjat sitt lilla "krig" mot varandra :)
 
Sv: En strandad val

Hon har ännu idag inte varit över 37 grader, så man kan ju misstänka att jag snart har lådan full med små grå knytten :love:

Fast det skulle inte förvåna mig om hon bara för det väntar med att valpa in i det sista ;)
 
Sv: En strandad val

Nyss var tempen 36,6 och hon ligger för tillfället och gnager på ett av sina märgben helt obekymrat :cool:
 
Sv: En strandad val

Inget är som väntans tider....vänta på valpar, föl, människo-barn...det är samma känsla....KOM UT NU DÅ SÅ VI FÅR SE!!!!!!
 
Sv: En strandad val

Precis!!

Och ännu har inga valpar kommit, men tempen ligger fortsatt kvar på under 37, så det är bara att vänta ännu lite till :)
 
Sv: En strandad val

Åhhhh:bump: vad spännande:bump: :bump:

Är det nu det är dax att betta lite:D :angel:

Jag tror på 5tikar och 4hanar!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 093
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 669
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp