Man blir en annan person när man är så stressad och kämpar hårt.. Till och med "nyare" vänner har lagt märke till en förändrad person.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man blir en annan person när man är så stressad och kämpar hårt.. Till och med "nyare" vänner har lagt märke till en förändrad person.
Jag förstår inte varför Calle blir syndabocken när det uppenbarligen är så att barnen är problemet. Varför kan man inte styra upp barnen? Det är inte okej för något barn att alltid skrika och gapa och föra väsen. Inte ens om man har diagnoser är det okej att bete sig hur som helst. Nu är den största dessutom 7 år gammal, då finns det krav och normer för hur man beter sig socialt.I grund och botten älskar ju Calle sina barn men tre överaktiva barn som skriker mer än pratar, bråkar mer än vara glada så tar ju sådant på ens humör. Deras barn är underbara en och en men om alla tre är i samma rum känns det som om man vaktar ett helt dagis och inte enbart tre stycken..
Jag förstår inte varför Calle blir syndabocken när det uppenbarligen är så att barnen är problemet. Varför kan man inte styra upp barnen? Det är inte okej för något barn att alltid skrika och gapa och föra väsen. Inte ens om man har diagnoser är det okej att bete sig hur som helst. Nu är den största dessutom 7 år gammal, då finns det krav och normer för hur man beter sig socialt.
Jag hade också blivit ett vrak av 3 st barn som inte kan bete sig.
För att han är en VUXEN människa??Jag förstår inte varför Calle blir syndabocken när det uppenbarligen är så att barnen är problemet. Varför kan man inte styra upp barnen? Det är inte okej för något barn att alltid skrika och gapa och föra väsen. Inte ens om man har diagnoser är det okej att bete sig hur som helst. Nu är den största dessutom 7 år gammal, då finns det krav och normer för hur man beter sig socialt.
Fast det är ju ursäkter du kommer med nu. Alla barn som har diagnoser beter sig inte som vildvettingar för att de har diagnoser, de beter sig för att de kan. Så är det med helt friska barn också. Sen har barn med vissa diagnoser absolut svårare att ta till sig av det sociala på egen hand och måste få mer guidning än barn utan diagnoser.Förstår din poäng, ligger dock en hel del diverse diagnoser och annat som de nu kämpar med. En av dem är ju på medicinering nu och har blivit bättre. Den andra ska utredas för diverse hon med och den yngsta också.
Han är galet stressad. Människor som mår dåligt beter sig dåligt. Han mår uppenbarligen så dåligt över att aldrig få lugn och ro hemma att han är på bristningsgränsen. Han är inte grundproblemet, barnen är. Tar man tag i grundproblemet löser sig Calles beteende av bara farten.För att han är en VUXEN människa??
För att vilken unge som helst hade blivit ännu mer otrygg av att ha en pappa som tycker det är okej att hota med att lämna och beskylla barnen?
Det äldsta barnet är 7 år men pappan är garanterat äldre än så --> vad är Calles ursäkt när han beter sig som ett dagisbarn?
Har man inte högre krav på en vuxen man än man har på barn under 10 år är något fel
Gissningsvis behöver hela familjen hjälp, det blir trist om man utser en syndabock. Barnen ska inte bete sig som småjävlar, pappan ska inte ryta, mamman ska inte skylla hela situationen på pappan. Det är klart att det inte är barnens fel, de får de vuxna ta på sig, men situationen behöver rättas till för att alla ska må bra. Om bara mannen tar hjälp så blir allt bra låter inte sannolikt.Fast det är ju ursäkter du kommer med nu. Alla barn som har diagnoser beter sig inte som vildvettingar för att de har diagnoser, de beter sig för att de kan. Så är det med helt friska barn också. Sen har barn med vissa diagnoser absolut svårare att ta till sig av det sociala på egen hand och måste få mer guidning än barn utan diagnoser.
Oavsett måste ju barnen bete sig annars kommer de aldrig att fungera i samhället. Man gör barnen en björntjänst genom att låta de härja fritt och ursäkta det med diagnoser.
Fast det är ju ursäkter du kommer med nu. Alla barn som har diagnoser beter sig inte som vildvettingar för att de har diagnoser, de beter sig för att de kan. Så är det med helt friska barn också. Sen har barn med vissa diagnoser absolut svårare att ta till sig av det sociala på egen hand och måste få mer guidning än barn utan diagnoser.
Oavsett måste ju barnen bete sig annars kommer de aldrig att fungera i samhället. Man gör barnen en björntjänst genom att låta de härja fritt och ursäkta det med diagnoser.
"Men hen börjadeeee " var inte en särskilt bra ursäkt ens på dagis och borde inte Calle vara en bit över den nivån vid det här laget?Han är galet stressad. Människor som mår dåligt beter sig dåligt. Han mår uppenbarligen så dåligt över att aldrig få lugn och ro hemma att han är på bristningsgränsen. Han är inte grundproblemet, barnen är. Tar man tag i grundproblemet löser sig Calles beteende av bara farten.
Fast han vill ju inte ha hjälp heller verkar det som. Där felar ju Calle eftersom han inte verkar ta emot den hjälpen som erbjudits.Det vi ska skylla på i det här fallet är samhället som har totalfallerat i sin hjälpande funktion. Det borde vara så självklart att familjen får det stöd de har behov av. Livet hade varit tufft för dem ändå men då hade de iallafall fått en chans att andas då och då. Det har de inte nu.
Ingen aning. Funderade också på det. Vi vet ju ändå inte vem vare sig Anna eller Calle är.Jag förstår inte varför Calles tillstånd att posta denna tråd efterfrågas, det är väl massvis av kvinnor som skriver om sina män (ex) där inget tillstånd skrivs ut och inte heller efterfrågas? Att man bara får en sida är väl också hemskt vanligt på buke, bra att det påpekas iofs men det brukar ju sällan vara så att bägge parter skriver sina versioner på buke..varför är det så viktigt i detta fall känner jag?
Jag var intresserad eftersom TS tog upp att Anna godkänt det - att inhämta godkännande från den part som inte hängs ut tolkar jag som brist på respekt för Calle. Inte för att TS nödvändigtvis skulle fråga Calle utan för att fel part i sammanhanget är tillfrågad. Antingen frågar man ingen eller den man hänger ut.Jag förstår inte varför Calles tillstånd att posta denna tråd efterfrågas, det är väl massvis av kvinnor som skriver om sina män (ex) där inget tillstånd skrivs ut och inte heller efterfrågas? Att man bara får en sida är väl också hemskt vanligt på buke, bra att det påpekas iofs men det brukar ju sällan vara så att bägge parter skriver sina versioner på buke..varför är det så viktigt i detta fall känner jag?
Att hjälp erbjuds innebär inte att det är rätt hjälp och är det inte rätt hjälp så är det ingen hjälp. Jag kan inte heller hitta vad för hjälp som har erbjudits (men jag kan såklart ha missat något) utan vad jag läser är att Anna försöker få Calle förstå att hans reaktioner gör det värre och att han behöver hjälp för dem.Fast han vill ju inte ha hjälp heller verkar det som. Där felar ju Calle eftersom han inte verkar ta emot den hjälpen som erbjudits.
Jag förstår inte varför Calle blir syndabocken när det uppenbarligen är så att barnen är problemet. Varför kan man inte styra upp barnen? Det är inte okej för något barn att alltid skrika och gapa och föra väsen. Inte ens om man har diagnoser är det okej att bete sig hur som helst. Nu är den största dessutom 7 år gammal, då finns det krav och normer för hur man beter sig socialt.
Men detta kan ju inte vara på riktigt?
Calle (och Anna för den delen) är en vuxen människa och barnens förälder. Allt ansvar för hur barnen "beter sig" ligger hos dem. En pappa skriker åt en 4-åring att det är barnets fel att han ska flytta och du anser att det är barnets fel att det skriker och gapar och inte "beter sig" .
Ja visst finns det en del krav och normer som man kan förvänta sig att en sjuåring klarar av att leva upp till. Förutsatt att man har en förebild som visar hur man gör då.
Det kan finnas en och tusen rimliga anledningar till att en vuxen människa inte klarar av att vara en bättre förälder och förebild än vad den är just nu. Men det är aldrig någonsin ett litet barns fel.