4680 spänn i månaden + hyra + högkostnadskydd o glasögon per person, då bör det gå att spara till en Micro...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mer och fler fakta.
SKL torde vara rätt pålitliga
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/fakta-vaelfaerdens-resurser-aer-rekordhoega-9207
Det var väl ok, all fiktiv beskattning av icke fysisk inkomst är av ondo.För att vi avskaffat fastighetsskatten. Världen första, vanligaste och rättvistaste skatt?
Mer och fler fakta.
SKL torde vara rätt pålitliga
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/fakta-vaelfaerdens-resurser-aer-rekordhoega-9207
4680 spänn i månaden + hyra + högkostnadskydd o glasögon per person, då bör det gå att spara till en Micro...
Ja det är klart, eftersom du då betalar tillbaka femhundringen .. men det är väl bara mellan långivare och tagare.Det är väl vettigt. Men om resurserna finns där och är otillräckliga eller bara bortslösade i bonusar till ägarna så vore väl en debatt om detta intressant.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18426512.ab
3880:- Netto. Högkostnadsskydd gäller bara om du kommit över 2200:- och det är en trappa. Vg studera eländet. Allt du erhåller över 3880, t.ex om nån lånar dig en femhundring, räknas som inkomst och gör att du får 500 mindre nästa månad.
Nej det har jag ingen lust med.BS.
Spalta upp dina kostnader per vecka.
med andra ord, en får rätta mun etter matsäcken. Och ja, jag vet att det är tufft, men våra soc bidragstagare har det betydligt bättre än de flesta av sina kollegor inom EU, det gäller även dem som inte lyckats arbeta ihop en pension. I många länder får man bara pension om man betalat in till en kassa....Nej det har jag ingen lust med.
Jag ser väl själv hur mycket som går åt.
Men du kan ju spalta upp vad som blir inhandlat om det inte räcker så kan jag tipsa på hur man får det att räcka.
Några bra grundförutsättningar är dock att inte röka, snusa, dricka alkohol eller behöva gå till tandläkaren.
Så ett sätt är att börja tidigt i barndomen med att sköta om sina tänder.
Ja det är klart, eftersom du då betalar tillbaka femhundringen .. men det är väl bara mellan långivare och tagare.
Men att klaga på pensionen der är väl som att klaga på den mat man själv lagat. Pensionen avspeglar ju bara det du själv sparat ihop. Hade du avsatt ett större belopp så.....
Nja, jag gör mest inte av med så mycket just på överlevnad.med andra ord, en får rätta mun etter matsäcken.
Nja, jag gör mest inte av med så mycket just på överlevnad.
Det har jag aldrig gjort.
med andra ord, en får rätta mun etter matsäcken. Och ja, jag vet att det är tufft, men våra soc bidragstagare har det betydligt bättre än de flesta av sina kollegor inom EU, det gäller även dem som inte lyckats arbeta ihop en pension. I många länder får man bara pension om man betalat in till en kassa....
Pension är uppskjuten konsumtion, antingen i en av myndigheter kontrollerad form och eller som komplement i individuell form.Räknas inte oavsett om du betalar tillbaka eller ej så får du 500 mindre. Och ATP reformen kan knappas lastas på mig.
Bra att du inte har barn då. De tenderar att dra lite mer än oss andra i överlevnad.
Det har jag.Bra att du inte har barn då. De tenderar att dra lite mer än oss andra i överlevnad.
3880:- Netto. Högkostnadsskydd gäller bara om du kommit över 2200:- och det är en trappa. Vg studera eländet. Allt du erhåller över 3880, t.ex om nån lånar dig en femhundring, räknas som inkomst och gör att du får 500 mindre nästa månad.
ja, råder det inte bostadsbrist på en del platser norr om polcirkeln pga all arbetskraftsinvandring söderifrån?Ja,problemet med massinvandring till Jokkmokk är ju välkänt.
Yea right.Nja, om jag tittar på vad ett barn kostar så ser man ju att stat o komun subventionerar barnhållarna med 100 000tals kronor per år o barn....
Så även de som inte har barn får hålla med klöver..
Hyran betald och så 3900 på det. Det är väl inga små pengar? Det lever man högst drägligt på. Drägligt - inte lyxigt. Det vet jag av erfarenhet.
Det är många som har de summorna att leva på och ingen svälter, ingen saknar tak över huvudet eller kläder på kroppen.