En sammanfattning av "verkligheten"

Så bra att någon (=du) verkligen tar upp integrationsproblemen.
Problem? Det är väl inga problem, vi bor ju i Sverige, ett av de rikaste nationerna i världen. Varför ska pensionärerna ha varm mat? Dom ska vara glada att dom får mat överhuvud taget.

Problem? Det är väl inga problem, vi bor ju i Sverige, ett av de rikaste nationerna i världen. Varför ska pensionärerna ha varm mat? Dom ska vara glada att dom får mat överhuvud taget.
I detta rika land så har alla råd med en microvågsugn, så det där är ett rent fiktivt problem.

I detta rika land så har alla råd med en microvågsugn, så det där är ett rent fiktivt problem.

Jo det tror den som aldrig varit i "systemet". Jag fick min micro av syrran för jag inte hade råd att köpa en själv. 300 spänn på existensminimum är 10% av ersättningen och den behövs till mat.
Och bor man på ett äldreboende så är det inte obligatoriskt.

Det är otroligt vad "rika" människor tror att vi "fattiga" har förmåner. Rent av förjefligt.

Om man inte kan avsätta 300 spänn till en microvågsugn så är det nog något annat problem som man har med pengar.
Planering t.ex.
Boende på äldreboenden är dessutom sällan i "Systemet" utan de lever på normal pension.

Jag tycker PRECIS som du-det är inget annat än förjärvligt att allt för många gamla har det så här-jag har själv jobbat vården i så många år i Norrland-och allra helst de senate åren har äldrevården dalat-och det ÄR många gamla om lider så ska det INTE och behöver detinte vara i Sverige-ett så rikt land-hoppas verkligen att ingen annan här tycker något annat!
Och håller med att det faktiskt finns människor sominte själva har råd till micro-min sambo arbetat som biståndshandläggare-

men fattar inte vad det har med invandring och integration att göra.. ?
Eller vad menar du..?

Kan dock se samband med "nedläggningen av Norrland" har skapat-på helt felgrunder-en växande racism här.

Jo det tror den som aldrig varit i "systemet". Jag fick min micro av syrran för jag inte hade råd att köpa en själv. 300 spänn på existensminimum är 10% av ersättningen och den behövs till mat.
Och bor man på ett äldreboende så är det inte obligatoriskt.

Det är otroligt vad "rika" människor tror att vi "fattiga" har förmåner. Rent av förjefligt.
Du som har jobbat på så många exlusiva ställen, har du inte råd med en Micro...det måste ju bero på en dålig kompatibilitet med det moderna samhället.

Jag lever på mindre än så helt utan att vara i systemet.
Annat är ju slöseri.

BS.
Spalta upp dina kostnader per vecka.

Du som har jobbat på så många exlusiva ställen, har du inte råd med en Micro...det måste ju bero på en dålig kompatibilitet med det moderna samhället.

Eller att man blir sjuk? Det var inte planen direkt.
Men å andra sidan ger det ju en färsk insikt i hur många, både gamla och unga, lever i dagens Sverige.

Liknande trådar

Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 288
Senast: Pilot
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 944
Senast: Mabuse
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 279
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama