A
andrisi
Jag vet inte vad jag ska göra. Sonen går på gymnasiet. Jag går upp varje morgon tidigt tidigt för att kunna hinna göra allt jag ska innan jag börjar väcka sonen. På onsdagar och torsdagar börjar han tidigare än vanligt för att han har karaktärsämne hela dom dagarna. (bygg). Vi bor lantligt och har en skolbuss som han då inte kan ta för då kommer han försent. Jag har en gudomlig granne som idag skulle köra sonen till stationen på väg till sitt arbete. Som vanligt sover sonen när det är dags att åka. Grannen är stressad - har ju ett jobb att sköta. Jag går in till sonen och säger att det är väldigt bråttom och att han MÅSTE gå upp om han vill ha skjuts. Annars är alternativet en promenad. En lång sådan. Han bara tittar på mig. Med hat i blicken. Fullt äkta hat. Sen säger han: Håll käften din jävla f***a och dra åt helvete! Jag säger att det är inte bara mig han är nonchalant emot utan även grannen (som står i hallen och hör sonens beteende) och att jag anser att han inte ska sitta uppe hela nätterna vid datan om han inte går upp på morgonen. Han svarar: Jag är för fan 18 år, jag skiter väl i vad du tycker! Så här är det i princip varje morgon. Han är så otrevlig, svär, kallar mig så mycket fula saker. Jag är så jävla ledsen och så slutkörd av att behöva tjata varje dag. Det är inte roligt. Jag VILL inte tjata. Vilket jag även talar om för sonen. Han säger då bara: Sluta tjata då för fan! Men, om jag INTE tjatar så kommer han inte iväg. Och jag har sagt att jag har FULL förståelse för att en del inte har så lätt att komma igång på morgonen, men jag ser ingen anledning till att man ska vara så elak och otrevlig. Vad ska jag göra? Pappan finns inte i bilden, jag är ensamstående. Och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag är så ledsen, jag bara gråter och känner mig så misslyckad med allting just nu.
Det spelar ju ingen roll vad jag säger eller gör. Jag sa nu att han kan vänta med att komma hem tills han kan diskutera som en vuxen som han ju trots allt är enligt åldern. Jag tycker att hans beteende är oacceptabelt och respektlöst. Han hjälper aldrig till med något man ber honom om. Tex gå med sopor när han ändå passerar soptunnan när han går till bussen. Det är inte hans "jobb" säger han. Han skiter totalt i vad jag säger och vad jag sätter för regler. Han är sig inte alls lik längre och hans humör har verkligen blivit hemskt sen han började sitta vid datan för jämnan.
Någon som har liknande problem? Eller kanske bara en lösning som jag inte kan se för att jag är mitt i röran? Tar jag datan är jag övertygad om att han slår sönder huset. På fullaste allvar. Och jag hyr mitt hus. Bor granne med hyresvärden. Situationen är ohållbar.
Tips?
/Ledsen mamma
Det spelar ju ingen roll vad jag säger eller gör. Jag sa nu att han kan vänta med att komma hem tills han kan diskutera som en vuxen som han ju trots allt är enligt åldern. Jag tycker att hans beteende är oacceptabelt och respektlöst. Han hjälper aldrig till med något man ber honom om. Tex gå med sopor när han ändå passerar soptunnan när han går till bussen. Det är inte hans "jobb" säger han. Han skiter totalt i vad jag säger och vad jag sätter för regler. Han är sig inte alls lik längre och hans humör har verkligen blivit hemskt sen han började sitta vid datan för jämnan.
Någon som har liknande problem? Eller kanske bara en lösning som jag inte kan se för att jag är mitt i röran? Tar jag datan är jag övertygad om att han slår sönder huset. På fullaste allvar. Och jag hyr mitt hus. Bor granne med hyresvärden. Situationen är ohållbar.
Tips?
/Ledsen mamma