En hund till...

Jois

Trådstartare
Är precis i faggorna till att skaffa hund nr 2, önskar få lite tips, idéer och råd ang detta i sista sekund för begrundande.. :d

En sak som jag klurat lite på bara... Hur gör man för att hund nr 1 fortfarande ska få sin motion ute, valping ska väl inte vara ute och gå så himla mkt i början.. Eller..?

Sv: En hund till...

Man får lämna valpen hemma och gå ut med nr 1 själv. Men att då ha hundvakt förstås till valpen.

En kompis till mig körde valpen i en vagn medan hon gick med den äldre, kanske lite töntigt, men hon hade en vagn och bordercollievalpen tycktes nöjd med det. I allra första början när bebisen var så liten så gick karln i huset ut med den äldre och hon stannade hemma med den lille, så den inte blev otrygg...
Lycka till :)

Jag kan också rekommendera valp i ryggsäck - långprommenad med stora hunden. Då kan valpen få gå de bitar den orkar och sedan vara med i alla fall!
067Iryggsck.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 561
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023