Det har hänt att jag fått punktering och då bytt däck själv.
Men jag lämnar helst in bil och släp på firma för byte på vår och höst.
Men jag lämnar helst in bil och släp på firma för byte på vår och höst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter en diskussion jag haft med mina döttrar, angående att många tjejer/kvinnor ibland är så hopplöst hjälplösa när det kommer till att göra saker som inte är "tjejpyssel" (läs ordet med lite ironi...), så skulle jag vilja veta:
Om du får punktering på bilen när du är ute och kör själv, vad gör du då?
KAN du byta hjulet själv? Gör du det?
(jag tar lite mer bakgrund från vår diskussion senare i tråden)
Efter en diskussion jag haft med mina döttrar, angående att många tjejer/kvinnor ibland är så hopplöst hjälplösa när det kommer till att göra saker som inte är "tjejpyssel" (läs ordet med lite ironi...), så skulle jag vilja veta:
Men alltså, hade min mamma frågat mig samma sak när jag var i den åldern så hade jag också självklart förklarat att jag absolut skulle göra det. Det finns väl ingen unge i yngre tonåren som inte kan allting och klarar allting? (speciellt när det rör sig om en totalt hypotetisk situation och de inte riskerar att behöva bevisa något inom överskådlig framtid)
Förresten, ingår det inte när man tar körkort att kunna byta däck? Har bestämt för mig att det gicks igenom på körskolan, men det var 11 år sen.
Jag byter själv.Efter en diskussion jag haft med mina döttrar, angående att många tjejer/kvinnor ibland är så hopplöst hjälplösa när det kommer till att göra saker som inte är "tjejpyssel" (läs ordet med lite ironi...), så skulle jag vilja veta:
I min försäkring ingår det att bärgare dyker upp senast efter en timme. Den enda gång jag har använt försäkringen tog det nog lite längre tid än så, men det var mitt i sommarsemestern, så det tyckte jag inte var upprörande.Bara nyfiken, kan det inte ta väldigt lång tid innan hjälpen kommer om man inte befinner sig nära nån stad?
Byter oxå 50 däcket mot ett riktigt då jag ibland kör långa sträckor, körde från Högakusten till Göteborg för några år sedan och fick punka i höjd med Sandviken, hade ju varit lagom roligt att puttra fram på 50 däck den sträckan som var kvar.