Och ca 20% av de som opereras blir inkontinenta, inte heller jättekul.
Finns det några studier som visar att 20% blir inkontinenta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ca 20% av de som opereras blir inkontinenta, inte heller jättekul.
Finns det några studier som visar att 20% blir inkontinenta?
I USA säljs ju i stort sett alla valpar från riktiga uppfödare med kontrakt som specifierar att de måste kastreras om de är sålda som enbart husdjur och inte för utställning/avel (detta för att man har såpass stort problem med buskavel & herrelösa hundar). Jag har en internetbekant som föder upp hundar i USA och jag har fått intrycket att man bland de seriösa uppfödarna börjar bli allt mer fundersamma kring detta upplägg, åtminstone när det gäller tidiga kastreringar. Och där har man ju mycket data att gå på.
Jag har fått känslan att det är med påverkan från USA som kastreringstankarna har spridit sig i Sverige, fast som alltid med sådan spridning så ligger den ju några år efter.
Är det inte till och med så, att vissa delstater i USA har en lag som säger att hundar MÅSTE kastreras/steriliseras om ägaren inte har registrerad avelsverksamhet?I USA säljs ju i stort sett alla valpar från riktiga uppfödare med kontrakt som specifierar att de måste kastreras om de är sålda som enbart husdjur och inte för utställning/avel (detta för att man har såpass stort problem med buskavel & herrelösa hundar). Jag har en internetbekant som föder upp hundar i USA och jag har fått intrycket att man bland de seriösa uppfödarna börjar bli allt mer fundersamma kring detta upplägg, åtminstone när det gäller tidiga kastreringar. Och där har man ju mycket data att gå på.
Jag har fått känslan att det är med påverkan från USA som kastreringstankarna har spridit sig i Sverige, fast som alltid med sådan spridning så ligger den ju några år efter.
Är det inte till och med så, att vissa delstater i USA har en lag som säger att hundar MÅSTE kastreras/steriliseras om ägaren inte har registrerad avelsverksamhet?