Emmaljunga duo edge

T

Tarzzan

Någon som har den vagnen?
Vad tycker ni om den?

Jag skulle behöva ha måtten på den när den är i hopvikt för att kunna klura ut om den går in i våran lilla bil:laugh:

:bow:

Sv: Emmaljunga duo edge

jag har en hemma TROR jag, vet inte om det är just den modellen men den är superlik!! ska försöka kommaihåg o mäta när jag kommer hem fr jobbet......den är förövrigt till salu ;):angel:

Är det Emmaljunga Edge Duo Combi ?

Vikt:
Chassi (Classic): 6,9kg, Lufthjul:3,8kg
Chassi (Sport): 9kg, Lufthjul: 4kg
Liggdel: 5,5kg, Sittdel: 5,2kg
Mått (cm)
Liggdel 80x35x20
Sittdel 90x32x19
Mått ihopfälld Classic Chassi: 58,5x86x41,5
Mått ihopfälld Sport Chassi: 65,5x90x44

Om dessa mått var till nån hjälp...

Vi har en sån!

17796608.jpg

Tycker den är jättebra, stabil och har allt vi behöver.
Men vi blev lite chockade när vi hämtade vagnen och insåg att det inte går att fälla ihop den med liggdelen isatt. Man måste alltså plocka lös den och lägga bredvid chassit. Vilket betyder att hela vårt bagageutrymme blir proppfullt av vagn, och inget mer får plats. Vi har en V70. Men när han kan börja använda sittdelen blir det ju annorlunda för den kan man tydligen vika ihop.

/Emma

Som nämnt ovan tar den mycket plats i bilen. De flesta vagnar idag är rätt klumpiga då de kräver isärplockning. Däremot kan man köpa en EL med lift istället då går den att fälla i ett. Men inte lika mysigt som en liggdel.

Nja vi skall inte köpa vagn än.Är inte gravid än;)
Men jag kollar runt och så nu innan så man slipper känna panik.Jag gillar att planera;)

Sombons bror och tjej har en duo edge vagn.
Men det känns lite dumt att gå och fråga om man får låna den och kolla om den går in i bilen:)
Då börjar ju rykten gå och folk tror att man är med barn fast man inte är det.
Men vi mätte i går och vi får ta och fälla ett säte i bak om vagnen skall gå i.Vi vill ínte köpa ny bil än,eller rättare sagt kan inte förens i maj nästa år.(sambon har en prick och jag tjänar för lite)

Men vi skall nog låna vagnen ändå och förklara att vi har lite framförhållning;)

Men vi blev lite chockade när vi hämtade vagnen och insåg att det inte går att fälla ihop den med liggdelen isatt. Man måste alltså plocka lös den och lägga bredvid chassit. Vilket betyder att hela vårt bagageutrymme blir proppfullt av vagn, och inget mer får plats. Vi har en V70. Men när han kan börja använda sittdelen blir det ju annorlunda för den kan man tydligen vika ihop.
/Emma

Vi har samma vagn fast med det andra handtaget & vi kan fälla ihop vagnen med liggdelen. Visst det blir/(blev) :devil: trångt att få in den i bilen för den var så hög, men visst gick det.
Nu har vi sittdelen i och det blir en hel del lättare att få in den i bilen:bow:
Vi har en Golf Variant & en Opel Astra combi.

Vi har en sån!

17796608.jpg

Tycker den är jättebra, stabil och har allt vi behöver.

/Emma

Jag kan inte heller fälla min vagn med liggdelen, men när den väl är ihopafälld så trycker jag tillbaks liggdelen i chassit. Fungerar inte det?

Yes.Emmajunga duo edge får plats i våran lilla toyota corolla:bump:
Så då har vi det största(dyraste) problemet ur världen:bow:

Vi har samma vagn fast med det andra handtaget & vi kan fälla ihop vagnen med liggdelen. Visst det blir/(blev) :devil: trångt att få in den i bilen för den var så hög, men visst gick det.
Nu har vi sittdelen i och det blir en hel del lättare att få in den i bilen:bow:
Vi har en Golf Variant & en Opel Astra combi.

Fnissar lite här....:D

Jag har en sån vagn, köpt 06 till Elin. Så FIIIIN! Och stor. Men jag är jättenöjd med den vagnen för den har allt som behövs och känns just så stadig och rejäl som jag ville att min bebis skulle åka i. om den gick in i bilen spelade inte så stor roll då min bil är en gammal hederlig volvo 245: a:D

Liksom fäll ihop vagnen med liggdelen PÅ och lyft upp framhjulen på "kanten" ( har glömt ordet, den svarta som finns fram och bak på bilen:eek:) och RULLA in vagnen, lättare än så kan det ju inte bli, eller hur:D Glöm bara inte att bromsa den! *fniss*

Jag ÄLSKAR min bil. Ja och vagnen med även om den verkar stor och klumpig ibland :D Nu är Elin 1,5 år och jag lär ju inte behöva min vagn så mycket mer, det är nästan SORGLIGT! :cry:

Liksom fäll ihop vagnen med liggdelen PÅ och lyft upp framhjulen på "kanten" ( har glömt ordet, den svarta som finns fram och bak på bilen:eek:) och RULLA in vagnen, lättare än så kan det ju inte bli, eller hur:D Glöm bara inte att bromsa den! *fniss*
Tror det ska heta kofångare, volvo har väldigt bra sådana :D
Råkar man backa för långt bak när man ska parkera så säger det bara *bump* med volvo, gör man detsamma med min nuvarande bil så säger det *krasch* (:devil: plastskit)

Jag ÄLSKAR min bil. Ja och vagnen med även om den verkar stor och klumpig ibland :D Nu är Elin 1,5 år och jag lär ju inte behöva min vagn så mycket mer, det är nästan SORGLIGT! :cry:
Det är nästan så att man får tvinga ungen att sitta i vagnen,
"sitt i vagnen, mamma vill köra!" ;)

Jo det funkar ju faktiskt, aldrig tänkt på det! Så tack!! :bow: Ska bara testa om hela paketet går in i bilen också.. löser en hel del bekymmer för oss i så fall. Har en stor hund som vill åka med i bilen ibland.. ;)

Ja kofångare ja! :D Det var det jag menade.

Ja volvos är jättebra, man kan råka backa in i träd och sånt också utan att något annat än ett bump hörs och så tar det typ emot:o

Jag jag får tvinga henne att åka vagn lite till! :love:

Köpte en Brio, var så inne på Emmaljunga de är så mkt snyggare men fick Brion till ett bättre pris och tur var de för en emmaljunga hade inte gått in i våran kombi :eek:

Min vagn kan vem som helst vika ihop och lasta, min kompis har en emmaljunga cerox och vi försökte allt, gick inte, som tur var hade jag pappas V70 så vi fick in vagnen ändå. Sen satt min kompis i 30 minuter tillsammans med sin mamma och försökte förstå hur man fäller ihop den :rofl:

Jag kan inte byta håll på handtaget på min vagn, men det går precis lika fort att klicka av sätet och byta håll. Inte tungt heller, jag lyfte och böt håll med Rasmus i vagnen och vart förvånad över hur smidigt det gick.

då är det inte bara jag då som är galen i planera;)
Jag tycker det är kul:laugh:
Och så slipper man panik köpa saker också;)

Jag har en brio med kompakt chassi.

Den får plats med hjulen på samma håll som bilens hjul i bagage utrymmet i vår ford focus kombi.
Halva utrymmet kvar för packning :)

då är det inte bara jag då som är galen i planera;)
Jag tycker det är kul:laugh:
Och så slipper man panik köpa saker också;)

Du kommer få ett h*vete sen när en liten klump på knappt 4 kg vänder upp och ner på allting :angel:

Vart bor du?
Hur bor du?
Hur mycket går du?
Vart går du?
Vad har ni för bil?

En liten lätt smidig 3 hjuling med små hjul passar ju bättre nere på stan utan snö, slask och stenar än ute på en grusvag. Och lika så är det bökigt och tungt att köra runt en stor vagn i affärer och kanske inte den första vagnen man vill klättra med i trappor.

Vill du använda vagnen länge eller vill du byta efter ca 6 månader?
Kommer bebisen på sommaren eller på vintern?

Du kommer få ett h*vete sen när en liten klump på knappt 4 kg vänder upp och ner på allting :angel:

Vart bor du?
Hur bor du?
Hur mycket går du?
Vart går du?
Vad har ni för bil?

En liten lätt smidig 3 hjuling med små hjul passar ju bättre nere på stan utan snö, slask och stenar än ute på en grusvag. Och lika så är det bökigt och tungt att köra runt en stor vagn i affärer och kanske inte den första vagnen man vill klättra med i trappor.

Vill du använda vagnen länge eller vill du byta efter ca 6 månader?
Kommer bebisen på sommaren eller på vintern?

Jag bor i en liten stad i en lägenhet med en trappa och ett föråd i gatnivå.
Just nu går jag knappt;)
Jag och sambon är mycket ute och typ fiskar och i skog och mark.
Vi har en Toyota corolla halvcombi.Men köper nog ny bil efter att barnet har kommit.Men den får duga ett tag efter födseln i alla fall.
Vi har testat en emmajunga duo edge combi och den går in i bagageluckan om man tar bort hjulen:bow:
Så jag vill ha en rejälare barnvagn och absolut inte en med tre hjul:crazy:
Jag har blivit förälskad i den vagnen.Jag vill ha något rubustare som tål lite.Och med lufthjul.
När bebisen kommer vet vi inte än då vi bara är på planerings stadiet, men tidigast i maj/juni.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 786
Senast: Palermo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?