EM i Malmö

Sv: EM i Malmö

maten idag har varit lite lagom förgiftat för mig ^_^, tycker att om man mailar en lååång lista på saker man inte kan äta så borde de åtminstone ordna vatten som inte är smaksatt med ngt jag inte tål :p eller helt enkelt haft naturellt vatten att erbjuda. var en enkel baguette men även där hade de petat i ngn smörja som jag uppenbarligen inte tålde :banghead:.

hoppas på bättre mat resten av veckan :rofl:
(irland, england och italien har kommit så vitt jag sett förresten :D)

Ja, där verkar det ha blivit någon miss! Jag har också skickat min "lilla" allergilista flera gånger, och vet en till som gjort det, men köket hade inget fått. De var dock väldigt vänliga när jag frågade om det och så plockade de ihop något åt mig som jag kunde äta. :)

Är för övrigt kassa och entréansvarig på plats, så springer runt där hela dagarna. :) (Eller ja, springer runt och springer runt... De två punkterna ligger ju precis bredvid varandra alla dagar utom lördag. ;) )

Åh jag måste bara sticka in näsan här! Själv tränar och tävlar jag islandshäst sedan många år och har aldrig velat byta gren. Men jag måste säga att hade jag tid och råd och kunskapen (och modet) så skulle jag hålla på med fälttävlan (också )!! Jag är så mäkta imponerad av alla fantastiska hästar och människor som håller på med den här grenen...

Vilka fantastiska atleter dessa hästar är, och mångsidiga! Jag älskar att se alla momenten, tycker dressyren är 100 tusen ggr roligare och trevligare än den "vanliga" dressyren, tycker alla hästar går i mycket mer harmonisk form tex, utan skarpa kandar....nu ska det väl inte vara samma nivå på dressyren, men ändå...och ja allt är bara så kul att se på!! Och man ser verkligen att de svenska ryttarna är så samspelta med sina hästar, man ser verkligen att häst och ryttare är ett team som kämpar för varann. Ja jag ryser faktiskt, det är så kul att se!!

Heja Sverige!!

Jag missade Annas ritt och på klippet ser det ut som om hon blir avflaggad - en funktionär viftar med en röd flagga när hon kommer ridande. Vad var det som hände, någon som vet?

Ryttaren före hade gjort sönder ett hinder så det var tvunget att lagas och därför blev Anna stoppad.

Ja i fälttävlansdressyren lägger domarna väldigt stor vikt vid att hästen är avspänd och harmonisk och lydig.. inte att den har en stor flashig gång och för minsta spänning så drar dom ner rejält på poängen.

Aha. Kommentatorerna trodde att hon bröt och det fanns ingen fortsättning på klippet, tyckte det var hemskt konstigt men tänkte flaggan kanske var för någon annan. Men dåså, tyckte väl jag hade sett hennes namn i resultatlistan. Tokigt att inte få se resten av ritten, bara!

Jaha nä hon fortsatte runt och var felfri med tidsfel, konstigt att dom inte visade resten?

Ni som sett mer än ett enda hinder och/eller hört någon form av speaker, berätta mer!

Ludwig var jättefin på vårt, likaså många irländare.

På mitt hinder fick många bra språng. Dock var det en del som var i och tafsade lite. Ingen katastrof dock :)

*Kl*
Kommer jag kunna gå in gratis på hoppningen imorgon med hjälp av mitt gröna armband eller måste jag ha riktig biljett?
Hur funkar det med hund på hoppläktaren?

Vad menar du? Ska jag referera 6 timmars speaker och terräng :sneaky: Hörde du inget alls på ditt hinder?

Allt ska väl ligga på svt play?

Det mest roliga tycker jag är att det som skulle vara svårast var tiden .. och aldrig någonsin tidigare har det väl gått att rida så fort på Ribban som i år :D

Ja den var väl inte jättesvår att klara visade det sig... lite synd kan jag tycka för spänningen skull. Tex det där alternativet på spetsen vid vattnet kunde dom ju lagt så det hade tagit längre tid.. nu var det ju "på vägen" liksom.

Nu är jag värsta fälttävlansrookien här mer än lite ponnyfälttävlan för tio år sen så rätta mig om ni tycker jag har helt fel, Men Linda och La fair, vilken ritt :bow: mjukt och rytmiskt, bara framåt hela tiden med fullständigt förtroende mellan häst och ryttare! Såg så lätt ut på något sätt. Tycker ludwigs ritt såg lite trist ut. Såg ut som att han försökte trixa för mycket i anridningarna till flera hinder så att han mer störde hästen än hjälpte den. Bl.a. På ett av de sista hindren när de nästan föll.
Sen undrar jag om nån vet vilken häst jag menar, en brun äldre (17?)häst som bara rejsade runt banan med spetsade öron. Räddade sin ryttarinna vid flera tillfällen, bl.a. Smalhindret i vattnet där den fick trampa om när ryttaren försökte gå av före hästen? Någon som vet vilken jag menar? Tänkte att med en sån häst skulle nästan jag också våga ge mig ut på en stor terräng bana. :p

Håller helt med om Linda.. Ludwig var arg på sig själv för att han tyckte han red för dåligt på flera ställen..

Om det var en svenska du menar med den äldre hästen var det Sandra Gustafsson.. tyvärr tror dom hans gamla skada gick upp (som han fick på Ribban 2011) gaffelbandsskada. Han var rejält halt vid målgång.

Jaha ok, jag missade intervjun med Ludwig. Ja det var den hästen jag menade! Men juste det var den som var halt. Man såg på slutet att den tappade framåtbjudningen helt. Trodde att den bara blev trött innan jag såg att den haltade efter mål. Verkligen tråkigt!

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 461
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 704
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama