EM i Malmö

Sv: EM i Malmö

Tror de räknade upp vilka tävlingar som gick i 4-stjärnig och att EM går trestjärnigt. Men speciellt den manliga kommentatorn har tjatat väldigt mycket om saker som vilken tur det var att Anna blev avblåst så hon hann fixa stigbyglarna igår, vilket det såg ut som om hon gjort långt innan dess, samt även om att vissa rider dåligt för laget. En av dessa ryttare tyckte jag snarare såg ut att nästan "bära" sin häst runt banan idag, jag tyckte h*n gjorde det väldigt bra snarare i den situationen. Rätt irriterande, tycker jag.

Jag skulle haft en namnskylt på mig med Buke-namnet :p

Lyxigt! Jag har bara sett insidan av fängelset idag. Väldigt kul att jobba 7.15-17.45 ... :crazy:

Jag kände igen dig när du var förbi kassorna, trots att jag inte sett dig förut. ;) Kändes lite lustigt att säga "jamen hon satt som hindervakt på terrängen igår, det läste jag på buke!". :rofl: :rofl:

Nej det sker enbart på tävling. Det är väldigt slitsamt för hästarna att hoppa sista dagen.

Kl

Jätteroligt att se tävlingarna live, och fantastiska resultat av svenskarna tycker jag!
Träffade alldeles för få Buke-folk bara :)

Läste precis om Top select, jättetråkigt för Sandra och för sporten :(

KL

Åh vad duktiga alla svenska ryttare var, grattis till silvret! Vilken bra klass vi har här i Sverige!

Tror de räknade upp vilka tävlingar som gick i 4-stjärnig och att EM går trestjärnigt. Men speciellt den manliga kommentatorn har tjatat väldigt mycket om saker som vilken tur det var att Anna blev avblåst så hon hann fixa stigbyglarna igår, vilket det såg ut som om hon gjort långt innan dess, samt även om att vissa rider dåligt för laget. En av dessa ryttare tyckte jag snarare såg ut att nästan "bära" sin häst runt banan idag, jag tyckte h*n gjorde det väldigt bra snarare i den situationen. Rätt irriterande, tycker jag.

Avblåsningen hade inget med stigbyglarna att göra. Ryssen innan hängde sin häst över båten och ett handtag på båten gick sönder. De var tvungna att laga det innan tävlingen kunde gå vidare.

Å hur liten var inte den ryskan??:o en minimänniska!:D Hingsten hon red var ju så söt att jag ville springa fram o kidnappa...

connemaran: Blev så himla osäker på om det var du o sen var du faktiskt fullt upptagen när jag var där en kort stund o jag säger som nån annan sa, vad skulle jag ha sagt?:D:D Lady Covergirl kände jag inte alls igen, trots att vi stod längre stund där för att försöka räkna ut om någon tänkte hoppa alternativet där!

Ja tråkigt med Selle, annars var det väldigt skönt med inga olyckor även om vi såg flera hästar göra en "ludde" på sista kombinationen. Måste varit nåt konstigt med marken där efter A-hindret.

Haha, okej då :-P jag brukar säga typ "hej Marvin" hihi :-P

Att du inte kände igen LCG var ju iofs inte konstigt, hennes hinder hade verkligen inget alternativ :-D

Precis som connemaran skriver hade "mitt" hinder noll och inga alternativ :o

Såhär såg vi ut bredvid hindret:
1239633_10151632038562817_938591544_n.jpg

(Den kepsprydda individen är jag.)

Avblåsningen hade inget med stigbyglarna att göra. Ryssen innan hängde sin häst över båten och ett handtag på båten gick sönder. De var tvungna att laga det innan tävlingen kunde gå vidare.

Nej, jag vet! Blev duktigt less på kommentatorn som tjatade om det hela tiden. Det var ju till och med en rapport från "stallbacken" som talade om att det inte hade med stigbyglarna att göra men han fortsatte ändå...

Men eller hur!

Hur lyckas man prata om att hindret fixas till efter rysskans missöde och samtidigt inte koppla att det kanske är därför Anna står still på banan...? :idea:

Jag blev tvungen att stänga av ljudet så vansinnigt lättretlig var jag -spänningen var ju stundtals OLIDLIG :eek:

Fick verkligen en klump i magen när Top Select gick i mål och haltade men inte trodde man att det skulle vara så illa.

Kan man någonstans få läsa sig till Ludwigs reflektioner så här lite mer i efterhand? Han verkade ju en aning besviken direkt efter hoppningen :angel:

ha ha ha nej det förklarar ju saken! Jag tänkte ju på hindret efter connemaras hinder...:D Ladys hinder gick vi aldrig till för det såg man ju ändå.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 461
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 704
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama