EM i Malmö

Sv: EM i Malmö

Går han bra så borde det göra att det finns fler intressenter att köpa honom

Tror jag inte...vem vill köpa en halv häst med tillhörande ryttare? Det är ju bara halva hästen som är till salu. Dessutom har han redan presterat på topp så för den saken skull borde han redan vara såld.

Nu har jag beställt kombibiljett för alla dagar :)

För första gången i livet ska jag se en tävling live och jag längtar redan, det har sina fördelar att bo i södra Sverige...

Har dock lite frågor till er "veteraner":

Jag kör moped till tävlingarna. Är det lätt att hitta? Finns det parkeringsplatser? Kostar dem något? Om ja, finns det sätt att komma undan gratis?

Vad kostar maten? Tänker typ korv och bröd.

Kläder, skor? Vad ska man ha på sig? Tänker främst på terrängen, Finns det stigar/vägar att gå på?

Är det bäst att gå runt, eller ska man stanna vid samma hinder och i så fall vilket?

Finns det något man inte får missa?

Ni får gärna berätta lite allmänt om platsen till en oerfaren amatör som aldrig har sett en större tävling i verkligheten, än mindre terränghoppning.

Kolla på karta! Det finns garanterat på deras hemsida :-) terrängen går på hela/norra delen av Ribbersborgsstranden och det är nog någon/några km långt från ände till ände. Kortklippt gräs så ta bekväma skor att gå i. Om du söker på Malmö Potatisåkern på Skånetrafiken så är den hållplatsen precis vid tävlingsområdet och stallarna. Dvs där de rider dressyr o hoppning och där utställningsområdet är. Terrängen börjar och sluta lite norr om det området och resten av banan är ytterligare norrut.

Jag gillar att se flera hinder och framförallt kombinationer. Vatten är alltid poppis - ofta trångt att se. Personligen tittar jag hellre på annat än vattnet men det är jag nog rätt ensam om :-P sitter själv på hinder så kommer ju främst se ett hinder/klass men det är också kul, att se skillnaderna i ridning :-)

Tänk på att det typ alltid är antingen för kallt eller för varmt eller regnar på tävling, haha. Jag har sedan använt, och frusit, i min dunväst i sommar flera gånger som funktionär :-P

Kl, jag ska vara funktionär alla dagarna och har verkligen ingen koll på vart jag ska :o.. har inte varit på ribban sen jag var liten och har inget minne av hur det ser ut..... lite panik alltså ^_^. men bor ngn på vägen mellan hurva och Malmö så tar jag gärna upp liftare som kan visa vägen ^_^ nu på söndag.

resten av veckan tar jag också gärna upp liftare, Har tidiga pass för det mesta.

De kartor och beskrivningar man fått ut är lagom förvirrande och är knappt läsbara för lilla mig.. krävs nog en som faktiskt varit på ribban för att kunna läsa dem.

Google Maps! Allt som ser ridbart ut mellan Malmö Potatisåkern (ja, man kan hitta hållplatser där :-)) och Turning Torso utmed stranden kommer ridas på och lite till. Allt utom resten av terrängbanan är vid Potatisåkern :-)

Vi ska dit imon, vet ej om vi åker bil eller tåg/buss än och jag har nog lyckats radera de flesta av mina nr inkl ditt :-o skickar PM!

Inte för att jag vet om du har Internet på ditt hemska jobb men du har info på sms! Gissar att du inte heller fått mail om att vi ska gå banan fredag och när vi ska träffas lördag. Vidarebefodrar så fort jag får dem.

Vi såg iaf de första hästarna anlända, irländska!

Internet finns faktiskt även i fängelset :p Har du skickat sms till mitt vanliga nummer? Har du inte fått mitt FB-meddelande om nytt tillfälligt nummer?
Jag kan inte gå banan på fredag :crazy: Är ju i fängelset till 19... Men nej, inte fått något sådant mejl iaf.

Jag är ju trög! Fick ju ditt nya nr.

Men det var bara två grejer som var viktiga idag. Måste ha parkeringstillstånd och stå vid handikappbadet (därom vi gick förra året och tittade på teamchaseträningen). Parkeringstillstånd får man vid ackrediteringen eller så kan du få mitt på morgonen, behöver det bara fredag em.

Bangång 15 med Martin och ev även 18 eller iaf om man vill se sitt hinder, fredag em. Vi borde fått massa mail av Jaana men typ ingen som de gått fram till, Sara tog våra namn o ska försöka skicka ut vår info, vidarebefodrar till dig då :-)

Tänkte väl att jag hade skickat numret till dig :p

Har inte bestämt om jag tar bil eller buss så det är ett litet bekymmer. Tänkte åka in på tisdag och fixa allt ackrediteringsjox. Kan kolla parkeringstillstånd då också.
Får väl skippa bangången helt enkelt. Räknar med att kunna tyda banskissen ändå :cool:

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Igår blev jag lite konfunderad i en trafiksituation. Körde bil i skymning (nästan helt mörkt) på en 70-väg. En ganska "stor" 70-väg med...
2
Svar
38
· Visningar
3 461
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 704
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama