Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det låter som en utmärkt uppfostringsmetod!Är det inte ovanligt många hästar som bajsat på banan ikväll? Undrar vad en sådan sak kan bero på.
För övrigt sitter jag och säger åt 10-åriga dottern vilka hon ska titta extra på och ha som idoler
Tänkte också på det. Tror faktiskt det beror på att det är publik igen. Helt annan stämning!Är det inte ovanligt många hästar som bajsat på banan ikväll? Undrar vad en sådan sak kan bero på.
För övrigt sitter jag och säger åt 10-åriga dottern vilka hon ska titta extra på och ha som idoler
Jag håller verkligen med. Fattar inte Frys poäng. Tycker även att det borde dragits mer på Bohemian för han var också väldigt vek i formen. Absolut förtjänt av höga poäng men inte över 80 med häst bakom lod.Ibland tänker jag att dressyren är på väg framåt och sen är den inte det……
Blir så glad när Hester får bra poäng, finska ryttaren, Therese, Isabell (ja jag vet hon får alltid höga poäng men av rätt skäl) och Charlotte.
Sen kommer den här hemska formen på Everdale och har typ samma som Dante????? What the actual fuck. Avgå. Felaktig form måste bestraffas hårdare än att man inte gör så flashiga piaffer och byten.
Tycker det blir ännu tråkigare att Bohemian blir så kort i formen för hon brukar rida Cassidy väldigt öppen och framme med näsan så hoppas att det ändå är nåt hon jobbar mot med Bo.Jag håller verkligen med. Fattar inte Frys poäng. Tycker även att det borde dragits mer på Bohemian för han var också väldigt vek i formen. Absolut förtjänt av höga poäng men inte över 80 med häst bakom lod.
Han leddes ju in på banan av två personer idag så han var nog väldigt på gTycker det blir ännu tråkigare att Bohemian blir så kort i formen för hon brukar rida Cassidy väldigt öppen och framme med näsan så hoppas att det ändå är nåt hon jobbar mot med Bo.
Ja och att kommentatorn kläcker ur sig typ de sista metrarna typ att "oj nu kröp den bakom". What the ****, den var ju bakom vartenda steg genom hela programmet.Jag är verkligen ingen lodplanstaliban men det var skönt med den där missen på Dufour så inte de stått som segrare för den är ju bakom lod nästan hela programmet… det är ju SÅ BRA men det finns ju andra bra ritter där hästarna varit framme med nosen i lodplan och varit bra med så en (förmodad) bronsmedalj känns rimligare
Jag lyckas inte hitta den artikeln…kan du länka?Intressant var Eurodressage skriver om Therese ritt i förrgår:
"Sweden's best ride came from Therese Nilshagen on the Wespe family's 14-year old Oldenburg stallion Dante Weltino OLD (by Danone x Welt Hit II). The duo was totally underscored with their 76.941% after producing such a wonderful test in which the lightness, harmony and elegance reigned supreme. Judge Lehrmann hit the marker much better with his 78.478%. Nilshagen rode her horse full throttle in the trot extensions to achieve proper overtrack, but it looked rushed. The half passes had massive overtrack, but the horse was a bit inconsistent in the poll. The passage was floaty, the extended walk good, the two tempi changes well ridden, the extended canter out of this world. The horse lost the balance in the second piaffe while snorting though. On the final centerline Dante Weltino still looked fresh and willing, but he lost the regularity after the piaffe at X and there was an early halt. This must have been their best test ever."
Tänk om vi kunde få så där bra analyser i TV
Var ju en som blev utesluten under EM i Göteborg pga skokräm för att dölja ett sår i munnen.Men alltså vafan... Och skokrämen. Blir ju både chockad och less. Förstår ju om reportern inte vill skriva ut vilka den sett som använt sugar paste, men skulle gärna vilja veta vilka ryttare jag inte borde uppskatta lika mycket. Sjukt!
Intressant var Eurodressage skriver om Therese ritt i förrgår:
"Sweden's best ride came from Therese Nilshagen on the Wespe family's 14-year old Oldenburg stallion Dante Weltino OLD (by Danone x Welt Hit II). The duo was totally underscored with their 76.941% after producing such a wonderful test in which the lightness, harmony and elegance reigned supreme. Judge Lehrmann hit the marker much better with his 78.478%. Nilshagen rode her horse full throttle in the trot extensions to achieve proper overtrack, but it looked rushed. The half passes had massive overtrack, but the horse was a bit inconsistent in the poll. The passage was floaty, the extended walk good, the two tempi changes well ridden, the extended canter out of this world. The horse lost the balance in the second piaffe while snorting though. On the final centerline Dante Weltino still looked fresh and willing, but he lost the regularity after the piaffe at X and there was an early halt. This must have been their best test ever."
Tänk om vi kunde få så där bra analyser i TV
Ja han känns överlag som en mycket känsligare häst än Cassy, gissar på att han är döhet att sitta på.Han leddes ju in på banan av två personer idag så han var nog väldigt på g
Utifrån hennes instagraminlägg låter det som att de jobbar på det! (Men hon har själv sagt att hon aldrig lägger ut bilder osv med nosen bakom lod för att hon får ta emot så mkt näthat då).Tycker det blir ännu tråkigare att Bohemian blir så kort i formen för hon brukar rida Cassidy väldigt öppen och framme med näsan så hoppas att det ändå är nåt hon jobbar mot med Bo.
Hon har ju handtag på sadeln också.Ja han känns överlag som en mycket känsligare häst än Cassy, gissar på att han är döhet att sitta på.
Tycker det är tråkigt att det ska begränsas hur många från varje land som får vara med. Har man kvalat så har man.