Uterätt för kor

Man argumenterar att det ska ge bättre konkurrenskraft att slippa släppa ut korna, själv känner jag att jag vill undvika att stödja bönder som håller inne dem. För mig skulle det bli en konkurrensfördel att tänka på djurvälfärden.
Intressant för du är inte ensam.
Arla har "extra bete" som del i deras krav på leverantörer. Dvs vårt största mejeri verkar inte stötta det här påfundet.
 
Som jag skrev på ett annat ställe om detta.
Ibland funderar jag på om det kunde finnas några som gick ihop och arrenderar lite mark och ha djur ihop för eget bruk.

I ett flertal städer åtminstone i Mälardalen något som heter Reko-ring, där man handlar direkt från lokala bönder. Har hört många kollegor och vänner som handlar där och det verkar väldigt uppskattat. Kanske finns något sådant i närheten av dig?
 
Så förbannat less på vår förbannade regering, varför i h-vete ska jag stödja svenskt jordbruk längre? 🤯

På nyheterna nu och även förra gången hade de hittat bönder att intervjua som tycker att detta är toppen. Vet inte om de är naiva och tror att alla andra också skulle fortsätta låta djuren gå ut, eller om de faktiskt inte bryr sig om andra djur än sina egna...
 
På nyheterna nu och även förra gången hade de hittat bönder att intervjua som tycker att detta är toppen. Vet inte om de är naiva och tror att alla andra också skulle fortsätta låta djuren gå ut, eller om de faktiskt inte bryr sig om andra djur än sina egna...
Samma sak när de ville göra som i Danmark och binda suggorna liggande när de har kultingar. :devil: :rage:
 
I ett flertal städer åtminstone i Mälardalen något som heter Reko-ring, där man handlar direkt från lokala bönder. Har hört många kollegor och vänner som handlar där och det verkar väldigt uppskattat. Kanske finns något sådant i närheten av dig?
Finns massor med reko-ringar här och även köpa hel eller halv ko, gris eller lamm och en hel del gårdsbutiker.
Rena fantaspriser på det mesta så som mjölk 25 kr/l och ett äggflak för 130-150 kr/ st.
 

Liknande trådar

M
Hästmänniskan Jag ska snart släppa ut min häst på bete några veckor. I god tid ringde vi till en kvinna som har hand om lite marker härkring - och...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
15 762
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp