Sv: Smått chockad och lite arg. (lång)
ingen som sagt att du måste läsa in haglet mellan raderna.. de står klart å tydligt spöregn och 8 grader som ngn här ovanför skrev..
Du pratar om hagel, någon annan pratar om regn.
Du får ursäkta mig om jag inte går in på detaljdiskussion med dig angående vilket väder det var för användare X.
För mig är regn inte någon katastrof. En häst som kan söka skydd klarar sig i regn. Beroende på hur väderförhållandena ser ut i övrigt tar var och en sitt beslut. Den person som går förbi och ser dessa hästar bedömmer förmodligen situationen utefter hur väderförhållandena är vid tillfället.
Som då jag sett hästarna i en del stora stall gå med dubbla täcken i 15 graders värme eftersom det blåser lite och är lite molningt. Då bedömmer jag det som hysterisk täckesanvändning.
Om jag går förbi en hage där hästarna står i oväder och vädret är svalt gör jag nog inte samma bedömning.
Jag har ju inget täcke på min häst, så vad vet jag, om du skulle råka gå förbi precis då han står och käkar i regnet kanske du skulle tycka att jag missköter min häst, precis som jag skulle tycka synd om din häst om jag kom förbi då vädret klarnat och denne står täckad i solsken.
Jag gör bedömningen att om vädret inte är extremt (hagel tex) så är det bättre för min häst att gå otäckad, eftersom han kan ta skydd i regn, men då vädret spricker upp kan han inte ta av sig täcket. Så enkelt är det för mig.