EM i dressyr 2021

Vad tillför egentligen kommentatorerna. De säger bara det man kan läsa på skärmen och i övrigt så är det meningslöst blarr
Håller också med. Skulle vara kul med lite uppdatering på både expert och sportjournalist. De blir ibland lite för lättimponerade och flamsiga. Ibland känns det som att två "helt vanliga" dressyrryttare skulle kunna göra samma jobb. Gunilla är ju på Grand Prix nivå själv, men skulle gärna vilja att hon pratar mer om hur det är att rida klasserna, och kanske nån personlig erfarenhet. Typ "den här övergången är nog svårast i programmet enligt mig och många jag pratat med pga ditten och datten"

Har den här danska hästen problem med munnen? Stångtygeln hänger och hästen gapar rejält

Edit fast hon håller ju rätt rejält i bridongen

Lite skillnad på danskans slaka stångtygel och många andra som rider aktivt på båda och håller i mitt tycke alldeles för hårt i stången.

Alltså är det någon som ridit utan missar?
Dock åter igen kul att se att det kan hända saker för alla, det är svårt för alla!

Himla synd för Catrine D, trodde att de var på väg upp i ledning.

Alltså är det någon som ridit utan missar?
Dock åter igen kul att se att det kan hända saker för alla, det är svårt för alla!

Himla synd för Catrine D, trodde att de var på väg upp i ledning.
Det var den engelska kommentatorn också säker på att hon var. Men han var också säker på att Therese var bättre än juliette och kanske även hester. :D

Jag är verkligen ingen lodplanstaliban men det var skönt med den där missen på Dufour så inte de stått som segrare för den är ju bakom lod nästan hela programmet… det är ju SÅ BRA men det finns ju andra bra ritter där hästarna varit framme med nosen i lodplan och varit bra med så en (förmodad) bronsmedalj känns rimligare

Ibland tänker jag att dressyren är på väg framåt och sen är den inte det……
Blir så glad när Hester får bra poäng, finska ryttaren, Therese, Isabell (ja jag vet hon får alltid höga poäng men av rätt skäl) och Charlotte.
Sen kommer den här hemska formen på Everdale och har typ samma som Dante????? What the actual fuck. Avgå. Felaktig form måste bestraffas hårdare än att man inte gör så flashiga piaffer och byten.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 693
Senast: lizan
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 279
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
23
· Visningar
1 141
Senast: MJLee
·
Samhälle LRF:s företrädare sa i en debatt i Aktuellt nyss att antalet mjölkbönder har minskat i Sverige pga lagen om att korna har rätt att gå ut...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 656
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar