Elstöt under graviditet

S

sol24

Hej!

Jag råkade få en elstöt av tråden i hästhagen idag. Är i v.21. Kan det vara farligt för bebis??:confused:

Sv: Elstöt under graviditet

Känner du av bebis precis som vanligt så bör det inte vara farligt. Men du kan ju kontakta sjukvårdsupplysningen eller din BM eller så om du är orolig.

Inga fler hästtjejer som fått elstötar från hagen när ni var gravida?

Tror inte alls att det är farligt, den ström som är i eltråd är inte farlig bara obehaglig.

Litet trådlån,
Jag funderade häromdagen, om man bär barnet och råkar få en stöt, får bebis oxå en stöt då? Han är ju ojordad iom att han sitter i famnen? :D

Jag fick en stöt, tidigt i graviditeten, minns inte om det var v.6 eller 8, 10? men tidigt i allafall. Det var en rejäl stöt från en elstation till en av de stora maskinerna på jobb, det plingade till rejält så jag hoppade iväg och fick sätta mig och hämta andan i tio minuter. Blev jätterädd och ringe BM. De sa att så tidigt i grav kunde de inte göra något om något hände, men hon trodde bestämt inte att det var någon fara. Hon har haft många under årens lopp som ringer in och är bekymrade över elstötar, och det har inte resulterat i något farligt.
Jag är i vecka 34 nu :love:
Precis som MittNyaJag svarade, så är inte strömmen i elstaketen så starka, men ring BM eller förlossningen om du är orolig. Det är alltid lugnande att få svar från experterna.

Fick också en rejält stöt från staketet när jag var i vecka 10-15. Nu har jag en 4 månaders bebis som ligger och sover.

Tror inte det skall vara någon fara.

Mvh

Tora

Litet trådlån,
Jag funderade häromdagen, om man bär barnet och råkar få en stöt, får bebis oxå en stöt då? Han är ju ojordad iom att han sitter i famnen? :D

Jag hade min lillskrutt i bärsjalen och fick en rejäl stöt från staketet. Han pep til men vaknade inte ens... Jag kände mig sååå hemsk

Jag fick en stöt från en hingsthage när jag var omkring v 18-19. Skulle på UL två dagar senare, så jag var bara lugn och sa att jag ser ju på ULet om det gick bra eller inte. (Hormoner kan vara bra saker :p)

Min guldklimp ligger och vrider sig på golvet nu, så det var ingen fara. :)

det hoppas jag inte, jag får ibland stötar ett par ggr/vecka, ibland ingen på länge, men jag jobbar ju med hästar och är utsatt varje dag men jag är inte så orolig, tål bebisen all strålning man är utsatt för tål den nog en liten stöt!

Jag fick en jättestöt rätt på magen nångång mot slutet av min första graviditet. E är nu 20 mån och fullt normal. Visserligen har hon ingen respekt för eltråd, kanske är en svit eftetr stöten;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Idag skulle jag avmaska min 1åriga shetlandsponny. Jag fick att jag skulle avrunda uppåt till 200kg och tänkte maska med det. MEN...
Svar
3
· Visningar
1 371
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka