Matpriserna är dyrare.
Jag upprepar mig: inte lika mycket dyrare. Eller kostar en liter mjölk 35 kronor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Matpriserna är dyrare.
Men en luftvärmepump är oändliga mycket mer effektiv i söder liksom solpaneler.
Så de elkostnader som ni åbäkar er över är normalläge norröver.
Min högsta någonsin låg på över 12 000:- när mina olika galna hyresgäster hade ballat ur med gemensamma krafter. Och då var elpriset lågt.
Nu ligger samma månad på omkring 6000:- i el och 1300:- i olja.
Och det är i Mälardalen.
Nej, men totalt sett så är det mycket billigare att leva och bo söderut än norrut och än värre kommer det att bli när all vattenkraft går åt till industrierna i norr.Jag upprepar mig: inte lika mycket dyrare. Eller kostar en liter mjölk 35 kronor?
65 kr?Det är ju inte alltid luftvärmepump och solpaneler är en lösning.
Idag är mitt elpris uppe på 650 öre per kWh. Det är inte i närheten av rimligt.
65 kr?
Nej, men totalt sett så är det mycket billigare att leva och bo söderut än norrut och än värre kommer det att bli när all vattenkraft går åt till industrierna i norr.
En luftvärmepump ger en oerhörd utväxling runt nollan på termometern.Det är ju inte alltid luftvärmepump och solpaneler är en lösning.
Idag är mitt elpris uppe på 650 öre per kWh. Det är inte i närheten av rimligt.
Jag upprepar mig: inte lika mycket dyrare. Eller kostar en liter mjölk 35 kronor?
Du har rätt om priset, jag var lite väl pessimistisk.Jag kommer fortsätta anse att det är orimligt att elpriserna delas upp på det sätt som görs. Antingen är vi ett land eller inte.
Då så borde vi även ha samma väder, samma temperatur och samma bostadspriser i hela landetJag kommer fortsätta anse att det är orimligt att elpriserna delas upp på det sätt som görs. Antingen är vi ett land eller inte.
Jag kommer fortsätta anse att det är orimligt att elpriserna delas upp på det sätt som görs. Antingen är vi ett land eller inte.
Det enda jag kan tänka nu är att jag hoppas folk är nöjda. Alla som suttit och röstat för nedstängningen av kärnkraftverk, som röstat för "grön energi till varje pris", som röstat för att det är rimligt att man bara beskattar och skär ned på allt som man anser dåligt, utan att täcka upp med pålitliga "bra" energikällor bakom, som tror att bara man tar bort allt det dåliga så blir allt bra och allt kommer lösa sig själv. Hoppas dessa människor är nöjda nu när elpriset går upp till nya rekordnivåer i eftermiddag. När energin inte räcker till för alla elbilar, laddbara gadgets och "gröna" eldrivna industrier så hoppas jag att dessa personer som röstat för allt det här är nöjda med att Karlshamnsverket eldar 140'000 liter olja i timmen när elen inte räcker till. Jag hoppas det känns bra och att folk är nöjda med sina val...
Problemet när det gäller politik är som vanligt att det är för mycket i paketen. Ponera att ett parti har vissa saker som jag gillar, och som är motståndare till kärnkraft, då kanske jag känner att kärnkraft får vara lägre prioriterat?Det enda jag kan tänka nu är att jag hoppas folk är nöjda. Alla som suttit och röstat för nedstängningen av kärnkraftverk, som röstat för "grön energi till varje pris", som röstat för att det är rimligt att man bara beskattar och skär ned på allt som man anser dåligt, utan att täcka upp med pålitliga "bra" energikällor bakom, som tror att bara man tar bort allt det dåliga så blir allt bra och allt kommer lösa sig själv. Hoppas dessa människor är nöjda nu när elpriset går upp till nya rekordnivåer i eftermiddag. När energin inte räcker till för alla elbilar, laddbara gadgets och "gröna" eldrivna industrier så hoppas jag att dessa personer som röstat för allt det här är nöjda med att Karlshamnsverket eldar 140'000 liter olja i timmen när elen inte räcker till. Jag hoppas det känns bra och att folk är nöjda med sina val...
Så vitt jag vet så har det inte funnits något parti i riksdagen som har varit för att behålla och utveckla kärnkraften? Eller jag kanske misstar mig?Det enda jag kan tänka nu är att jag hoppas folk är nöjda. Alla som suttit och röstat för nedstängningen av kärnkraftverk, som röstat för "grön energi till varje pris", som röstat för att det är rimligt att man bara beskattar och skär ned på allt som man anser dåligt, utan att täcka upp med pålitliga "bra" energikällor bakom, som tror att bara man tar bort allt det dåliga så blir allt bra och allt kommer lösa sig själv. Hoppas dessa människor är nöjda nu när elpriset går upp till nya rekordnivåer i eftermiddag. När energin inte räcker till för alla elbilar, laddbara gadgets och "gröna" eldrivna industrier så hoppas jag att dessa personer som röstat för allt det här är nöjda med att Karlshamnsverket eldar 140'000 liter olja i timmen när elen inte räcker till. Jag hoppas det känns bra och att folk är nöjda med sina val...
Sedan har jag för mig att det är runt 75% av befolkningen som är för kärnkraft? Så jag tror att relativt få är nöjda med just den här delen av politiken.Problemet när det gäller politik är som vanligt att det är för mycket i paketen. Ponera att ett parti har vissa saker som jag gillar, och som är motståndare till kärnkraft, då kanske jag känner att kärnkraft får vara lägre prioriterat?
Så vitt jag vet så har det inte funnits något parti i riksdagen som har varit för att behålla och utveckla kärnkraften? Eller jag kanske misstar mig?
Pratar om i närtid alltså, inte 80-talet...
Moderaterna vill satsa på kärnkraft, tror även SD och KD är med på det tåget.
Lite ligger det dock M (och andra) i fatet att de inte satsade på kärnkraft när de sist var i regeringsställning. Det var t.ex då 'nån' skulle ha velat köra Ringhals 2021.Moderaterna vill satsa på kärnkraft, tror även SD och KD är med på det tåget.
Varför gjorde de inget för det när de var vid makten i 8 år då? Det känns rätt konstigt? Då man inte vara jätteför? Eller?Moderaterna vill satsa på kärnkraft, tror även SD och KD är med på det tåget.