Det är inget fel på den mer än en gammal eldriven panna som drar sjukt mycket ström såvitt jag vet. Jag har löst det delvis genom att inte ha varmare än 20 grader inne.
Minns att det var många här på buke som reagerade på va ja betalade för elen per månad för några år sedan och tyckte den va dyr då. Tidigare hyresgäst hade liknade elräkningar som mig. Vet inte vad det är mer som gör att det sticker iväg.
Men jag kommer kanske inte bo kvar där så länge, inte så värst mycket man kan göra när man bara hyr. Hade gärna bytt pannan till en modernare som är mer effektiv men el-snål, men kan inte och hyresvärden är inte intresserad så länge den gamla funkar.
Bara att stå ut.
Jag lider dock med dom som har rörliga el-avtal just nu när det ser ut som det gör på el-marknaden. Inte kul för någon. :/
Hur många kWh förbrukar du per år? Och du betalar alltså för värmen? Det är punkt 1 jag vägrar när jag hyr, den går ju inte alls att påverka som simpel hyresgäst förutom genom att sänka inomhustemperaturen. Kul om huset lägenheter är i läcker som ett såll och man själv inte kan isolera/byta fönster/dörrar utan bara vackert får betala.