Elitsto??????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
A

annele

Jaha nu kommer jag med fler undringar angående mina shettisar :angel:
För att få titlen Elit på sitt sto vad krävs det då?
Jag har läst en lista på hur man räknar avkommepoäng och undrar nu om avkomman måste klara alla punkter eller om det räcker med några?

Stoet måste ha fått 6 st föl som är regristreringsbara. Sen får man räkna tex 1 Diplomsto 30 poäng, 1 st godkänd hingst 50 poäng, 1 st premierat sto som 3 åring 38 poäng 20 poäng osv osv alltså kan man bara räkna 1 häst 1 gång . levande föl är ju värt 10 poäng och alla de äldre har ju varit levande föl så ;-) så svaret på din fråga är att det räcker med en punkt på varje hoppas att du förstår vad jag menar *S*

Tack!!
Hon har 8 levande avkommer. Jag vet att minst två av hennes avkommer har gått/går på travet och dom har tydligen varit med i kriteriet.
Hon har en hingst som har fått 38p samt ett sto som har fått 37p och silver.
Ja,ja jag ska försöka få tag på hennes avkommer och se vad dom har gjort på banan och i utställningsringen.

oki du får kolla upp det och sen är det bara till att räkna *s*

Vad dom har gjort i utställningsringen kan du ju se i webstamboken. :)

Håller själv på att räkna poäng för Elit men det är lite fusk för alla hennes avkommor finns i Holland men dom får ju tillgodoräkna sig dem med. :D

din fuskis *s* Sjäkv har jag en som ska höjas i år.Men anmälan går ut i maj till premieringen så jag får rapportera in vad det 6 fölet blir för något då vårat sto var fördig för elit på 4 föl *S* :angel:

Ja det känns lite så. :o Inte för att det spelar mig nån större roll men hon måste ju ändå stambokföras här. Kul är det Magics mamma?

Yapp det är det, de 3 som är så gammla så att det har blivit premierade *3 år* har blivit då 2 st diplom och så då Madgic som godkänd hingst. de andra 2 har visats med och 2 års hingsten har fått 36 poäng(vinterutställningen) och åringen fick 39 poäng som föl (sto) så det kan ju bli bra med då Marielle´s föl alltid är lite sena. :banana:

Jag har sett vad två av dom har gjort på utställning, men jag vet att hon har minst två avkommer som har gått på travet. Var kan jag hitta information om dom?

Kolla med sptf de kan nog hjälpa dig är hur hjälpsamma som helst faktiskt gå in på hemsidan så hittar du telefonnr och mail adresset till dem. http://www.sptf.nu/ :rofl:

*S* du är inte den första som har stavat fel på hans namn.. Då vi inte stavar det som man brukar :smirk: Är nämligen så att precis månaden innan Madgic föddes så fick jag tyvärr avliva min gamla tävlingsponny (new forest) som hette nämligen Madgic och då ville min dotter att han skulle heta precis likadant som han eftersom hon älskade min gammla snälla ponny. Så ibland kommer namnen till på lite konstiga vis :angel: Kan bara instämma med dig att det är bättre sent än aldrig :banana:

nu har jag fått tag på hennes travavkommer och det finns två stycken som har gått på tiden 2.42.7 samt 2.47.2.
Nu undrar jag hur jag ska göra.
exmpel:
Avkomma X är ju levande föl samt har en travtid på 2.42.7 blir då dennes poäng 30?
Om det är så att jag kan räkna så då är hon ju uppe i 120poäng.

Är de visade något vet du det ? För de ska ju ha fått lägst 35 poäng vid 1 års ålder. För de måste ju ha klarat kval gränsen till sm tycker jag har faktiskt inte riktigt koll på tiden där. Men det står säkert någonstans på sptf hemsida *s* Och om det stämmer så får man 30 poäng för den avkomman. Det är skönt när man har ett sto som har fått alla fölen hemma så att man har full koll på läget som vi har på majsan :angel: å hon är ju färdig nu för eliten,bara hennes 6 föl klarar sig som hon ska få i år :banana:.

nja, då sprack det nog :(
Ingen av avkommerna är visade innann dom var året utan dom visades när dom var äldre.

Vad gonkan menar är att avkomman måste ha fått 35p vid LÄGST 1 års ålder. Så visst får du räkna ditt stos avkommors utställningsmeriter om de är visade som äldre :).

//Kristin

he he tack för att du förtydligare vad jag menade :smirk: ibland hinner inte fingranra med när man skriver :confused: tankarna är före fingrana som sagt :cool: men alltid tur att det är någon som förstår vad en annan förvirrad trött hästägare menar :smirk:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 509
Senast: Dentaku
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 401
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar