Elitloppet en gång om året

Petronilla

Trådstartare
Igår tog vi en hundpromenad på Solvallas träningsbana och jag kände sorg över att inte få sitta i kön, vara med på inspringet, inte sitta på E läktaren och titta på ponnytravarna. Folkfesten. Det får bli hemma i vardagsrummet igen.
 

Bifogade filer

  • A732738F-F8B8-40E5-BE87-B167360961B4.jpeg
    A732738F-F8B8-40E5-BE87-B167360961B4.jpeg
    653,4 KB · Visningar: 78
Heaten är lottade

vem tror du vinner?


  1. Vivid Wise As – Alessandro Gocciadoro
  2. Moni Viking – Björn Goop
  3. Milliondollarrhyme – Fredrik B Larsson
  4. Aetos Kronos – Magnus A Djuse (Jerry Riordan)
  5. Hickothepooh – Vidar Hop (Trond Anderssen)
  6. Bahia Quesnot – Junior Guelpa
  7. Cyber Lane – Johan Untersteiner
  8. Don Fanucci Zet – Örjan Kihlström (Daniel Redén)
1609 meter autostart, 250.000 kronor i förstapris. De fyra första går till final.


  1. Cokstile – Vincenzo Gallo (Mattia Orlando)
  2. Heavy Sound – Kenneth Haugstad (Daniel Redén)
  3. Seismic Wave – Claes Sjöström (Timo Nurmos)
  4. Gelati Cut – Gabriele Gelormini (Romain Christian Larue)
  5. Gareth Boko – Mats E Djuse (Jerry Riordan)
  6. Ecurie D. – Ulf Ohlsson (Frode Hamre)
  7. Click Bait – Per Lennartsson (Stefan Melander)
  8. Very Kronos – Erik Adielsson (Svante Båth)
1609 meter autostart, 250.000 kronor i förstapris. De fyra första går till final.
 
Jag var där 2008 och 2010 – magiskt! :love:

Sålänge det inte är Vivid Wise As är jag väl nöjd – att de väljer att bjuda in Gocciadoro efter upprepade omilda behandlingar av sina hästar (speciellt Arazi Boko) är för mig helt befängt. Jag hade hellre sett en tom plats.

Men hjärtat säger Don Fanucci Zet. Synd på spåret bara.
 
Heaten är lottade

vem tror du vinner?


  1. Vivid Wise As – Alessandro Gocciadoro
  2. Moni Viking – Björn Goop
  3. Milliondollarrhyme – Fredrik B Larsson
  4. Aetos Kronos – Magnus A Djuse (Jerry Riordan)
  5. Hickothepooh – Vidar Hop (Trond Anderssen)
  6. Bahia Quesnot – Junior Guelpa
  7. Cyber Lane – Johan Untersteiner
  8. Don Fanucci Zet – Örjan Kihlström (Daniel Redén)
1609 meter autostart, 250.000 kronor i förstapris. De fyra första går till final.


  1. Cokstile – Vincenzo Gallo (Mattia Orlando)
  2. Heavy Sound – Kenneth Haugstad (Daniel Redén)
  3. Seismic Wave – Claes Sjöström (Timo Nurmos)
  4. Gelati Cut – Gabriele Gelormini (Romain Christian Larue)
  5. Gareth Boko – Mats E Djuse (Jerry Riordan)
  6. Ecurie D. – Ulf Ohlsson (Frode Hamre)
  7. Click Bait – Per Lennartsson (Stefan Melander)
  8. Very Kronos – Erik Adielsson (Svante Båth)
1609 meter autostart, 250.000 kronor i förstapris. De fyra första går till final.
Aetos.
 
Jag har bara vart en gång (2015), men min man är en stor travfantast och har vart massor av gånger med sitt travgäng och dom saknar det såklart!
I år ska vi ha en tillställning på området (vi bor i en samfällighet, så alltså är vi ute på en av de stora allmänna gräsmattorna) med travgänget i ett stoooort partytält så att allt kan vara corona-säkert och utomhus. Vet att vi egentligen är lite tidiga (de släpper ju på restriktionerna den 1/6) men det är ju bara travgånget så dom är inte så många som tur är, så det funkar ändå :up: (alltså följer vi restriktionerna som är nu, men hade det vart efter att man släppt på dem hade vi kunnat vara fler, det var så jag menade).

Angående själva Elitloppet så har maken tjatat om Milliondollarrhyme i typ 2 år nu, så vi får väl hoppas att det går vägen :angel: Dock är han frustrerad över att de aldrig sätter upp nån bättre kusk till honom.
 
Läste någon krönika av Stefan Melander att han inte trodde någonting på Ecurie D nu när Björn Goop inte skulle köra Men är Ulf Ohlsson verkligen en så mycket sämre kusk att hästen nu ska vara chanslös? Tyckte det var taskigt mot en av våra mest erfarna kuskar som dessutom flitigt kör åt just Melander så nu hejar jag lite på Ecurie D även om jag egentligen tror att hästen inte räcker till i år
 
Jag måste erkänna att jag nog varit på valla för elitloppet för sista gången - fram till 2019 upplevde jag att sponsorsområdena blev större och större. Och därmed relativt små möjligheter att t.ex. köpa något enklare att äta eller dricka eller ens att sätta sig en stund (vilket behövs under två dagar) om man inte bokat i förväg (eller var med i ett stort kompisgäng som köat tidigt och paxade plats åt varandra). De sista åren kändes det som att köpa biljett till en parkeringsplats :( Allt runt omkring blev rätt ovärt och loppet ser man bättre på TV.

Jag hoppas att jag är ensam om upplevelsen för tidigare var det verkligen en höjdpunkt
 
Jag måste erkänna att jag nog varit på valla för elitloppet för sista gången - fram till 2019 upplevde jag att sponsorsområdena blev större och större. Och därmed relativt små möjligheter att t.ex. köpa något enklare att äta eller dricka eller ens att sätta sig en stund (vilket behövs under två dagar) om man inte bokat i förväg (eller var med i ett stort kompisgäng som köat tidigt och paxade plats åt varandra). De sista åren kändes det som att köpa biljett till en parkeringsplats :( Allt runt omkring blev rätt ovärt och loppet ser man bättre på TV.

Jag hoppas att jag är ensam om upplevelsen för tidigare var det verkligen en höjdpunkt
För mig är det helt obegripligt att man måste ha ölförsäljning inom inhägnat område inom inhägnat område 😆🤣😆
 
Jag måste erkänna att jag nog varit på valla för elitloppet för sista gången - fram till 2019 upplevde jag att sponsorsområdena blev större och större. Och därmed relativt små möjligheter att t.ex. köpa något enklare att äta eller dricka eller ens att sätta sig en stund (vilket behövs under två dagar) om man inte bokat i förväg (eller var med i ett stort kompisgäng som köat tidigt och paxade plats åt varandra). De sista åren kändes det som att köpa biljett till en parkeringsplats :( Allt runt omkring blev rätt ovärt och loppet ser man bättre på TV.

Jag hoppas att jag är ensam om upplevelsen för tidigare var det verkligen en höjdpunkt
Jag håller med dig. Eftersom vi har krypavstånd brukar jag köa på morgonen för att det är en kul tradition och för att sonen vill hänga med gudfarsan. Sen ser vi ponnyloppen från Eläktaren och stannar tills det typ inte går att gå på toa längre.
Tipset där är rulltrappan upp till restaurangentrén för bajamajan vid den ingången är alltid ledig. Men sen brukar vi promenera hem och se resten på tv.

idag gick jag plus 100 spänn på spelet och satte lunchdubbeln.
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 081
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 067
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 935
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp