Elit hingstar?

Zuzzi

Trådstartare
vilka hingstar är Elit hingstar inom varmblodstravaren?

dom jag vet om är

Coktail Jet
Count's Pride
Lindy's Crown
Pine Chip
Speedy Somolli
Spotlite Lobell
Super Arnie
Supergill
Viking Kronos
Zoot Suit

Sv: Elit hingstar?

Såvitt jag vet har inte Coktail Jet, Pine Chip, Speedy Somolli och Viking Kronos fått elit i Sverige. Det råder ju ingen tvekan om att både Speedy Somolli och Coktail Jet är elithingstar men de har inte den bedömningen. Jag vet inte om en hingst som inte finns i Sverige kan få betyget elit här, även om han verkar i svensk avel? Men det borde den kunna få.

Däremot har Texas, Quick Pay och Alf Palema elit. Dt finns säkert fler men det var de jag kom på nu.

Senast ändrad:

mmm ja det har du kanske rätt i!
har inte tänkt på det... men Chippen måste väl också klassas som Elit hingst?

Tack för dom andra tipsen!
hade ju helt glömt bort Alf! :o

kom på en till också: TIBUR

Hmm, jag vet inte om Pine Chip. Visst har han lämnat bra hästar, men det är nog inte bara jag som tycker de verkar vrånga och ojämna. :angel: När jag tänker efter så har nog inte Coktail heller lämnat tillräckligt för att vara elit.

Tibur har ju naturligtvis elit och även Pershing. :)

Hummm okej men då plockar jag bort Chippen och Coktail.
Kollade lite till efter Elit-hingstar och hittade dom här:

Mack Lobell, Sugarcane Hanover och Smokin Yankee.

ingen som råkar ha bild på Quick Pay och nån bra på Texas?

Använd en sökmotor och sök på till exempel "travhäst" och "elithingst" och gå sedan in på Travsport och kolla. Under avkommefliken står det värdebokstav på dem som verkat några år i aveln och det är ju sådana du är ute efter...

/// ghost

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Listan på vilka hingstar som har fått X antal föl... Ganska kul. Hade ingen aning om att italienarna betäckte med Gidde..hehe...
Svar
10
· Visningar
1 329
Senast: Elite Hingst
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·
Islandshäst Hej! Lite nervöst känns det att skriva här då jag läst ganska många spydigheter..men hoppas på vettiga svar. Jag har genom åren köpt...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
20 652
Senast: UllaBeata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar