F

*fia*

nån som har någon avkomma? det har jag :D

ojojojo säger jag bara...

vet inte om jag hamnade rätt men min är nu 3½år å har då aldrig i mitt liv varit med om något likadant. ghaaa..

undrade mest om det var någon mer som hade någon avkomma är skoj att veta. :)

Sv: Elcatero

Hur menar du då? Hur är han? Har ingen erfarenhet av Elcateros avkommor.

Oklart om du är positiv eller negativ.

Själv funderade jag på att skaffa en Elcateroavkomma ettårshingst när jag letade ettåring. Men den enda renrasiga jag kunde hitta till salu skulle de ha 70 000 kr för. :confused: Undras om de fick det?

Såg en korsning (fjord något) för ca. 10 000 kr.

Blev istället en korsning arab/hbl.

Hälsning Maja

Jag har precis sålt en femåring efter Elcatero till Ellen Suhr i Norge. Det var den lugnaste arab jag någonsinn träffat på. Jag har även träffat flera evkommor efter honom som alla har varit trevliga individer. Tyvärr kunda jag inte behålla femåringen pga platsbrist, men jag vet att han får det bra hos Ellen!

Jag letade också Elcateroavkomma när jag skulle köpa arab, men det fanns inte så många precis. Har faktiskt undrat lite vad de kostar, men att de var så dyra kunde jag aldrig tro! Det blev en något billigare arab... ;)

Undran till er som letat Elcateroavkomma, varför har ni inte hört med dem som äger honom?
Köpte själv ett föl därifrån som föl.
Gudomlig tjej kallas allmänt för "gosan" vilket är en väldigt bra beskrivning av henne humör/sätt.
Skulle helst sitta i fickan om hon fick älskar alla människor.
mvh El

Jag kontaktade faktiskt Elcateros ägare, men det enda de hade till salu för tillfället var ett sto som de bedömde inte skulle passa som tävlingshäst pga tidigare skada. De önskade lättare ridning och avel i hennes framtid.

ojojo tro mej jag e såååååååååååå nöjd. har då aldrig vart med om en så fantastiskt häst å så fasligt dyr var hon inte, köpte henne oinriden kanske därför, fullstam.

har då aldrig under alla mina år me hästar vart med om något så gudomligt.

hon galopperar i fulllfart i hagen när man kommer (är häldre me mig än dom andra hästarna). står så snällt så i stallgången medans gamligen faromkring med bena överallt.

ingen reaktion första gången jag satte mej på henne, ingen reaktion när jag red i trafik första gången, ingen reaktion när vi åkte transport ( hade bara åkt lastbil).

folk brukar fråga om det är gamelfarbron som är treåringen å hon som är den äldsta :crazy:

dom vackra stegen har hon nog ärvt från båda hållen då jag sett båda föräldrarna.

mamman hoppar som en kanon de har hon ärvt pappan vad jag vet har gått dressyr va jag hört å de e hon kanon på med. har fått allt jag ville i en häst som jag inte trodde man kunde få.

va på barnridning me henne för pappas fotbollsklubb, de va brandbilar där å spruta vatten å hade sej barn överallt, fotbollsmatcher å barnvagnar å cyklar osv gammel farbron blev lite stissig men hon stog där presis som hon hade gjort detta hela sitt liv å åt som ferdinand på sitt gräs.

kan varmt rekomendera hans avkommor + attt dom blir så propentionella och oftast får 4 vita men å bläs då me :)

min heter elexir finns på hans hemsida som föl me sin mamma '

ni som hade nån avkomma från honom hur höga är dom?? hur hög va mamma?? vad gör ni hopp fältävlan dressyr körning??? *nyfiken :D

Ja, grattis från mig! :banana: Det låter som en trevlig häst. Lycka till i framtiden.

Jag hade. Den är såld. Gillar Elcatero skarpt. Mkt trevlig hingst, som jag tycker är för lite använd inom halvblods aveln. Mitt tanke sätt när jag använde mig av honom var att få fram en fälttävlands häst. Nu lär han troligen aldrig hamna där, men man vet aldrig.

Hej! :)
Vi har ett sto som är fem år och hon heter El Sobra ox, hon är e: Elcatero, u: Soza och ue: Glaz. Vi köpte henne som ettåring och är otroligt nöjda med henne, beskrivningen på din häst stämmer väldigt bra in på Sobra också. Hon är otroligt lugn och sansad i de flesta situationer. Hon reds in som fyraåring och håller nu på att tränas allsidigt för att förhoppningsvis bli en tävlingskompis i distans. Hon har startat i tre prova på ritter och två clear rounder hittills där hon har skött sig kanon! Kika gärna in på hennes hemsida för mer information, El Sobra ox! .
Mvh. Camilla

ojojo va lika dom var fast din va fux då. ser ut som tvillingar har ingen hemsida tyvärr håller på å skapa en men dom va väldigt lika hur hög e hon??

min har me 4 höga vita ben, bläs, samma kroppsbyggnad, ser ut å va lika höga med.

mvh sofia

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 309
Senast: Inte_Ung
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 090
Senast: ildiko
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: mamman
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 405
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025