Eksemhäst i högre tävlingsnivå

Sv: Eksemhäst i högre tävlingsnivå

VM-91 var en eksemhäst med i svenska laget. Placerade sig bra. Han är gammal nu o sköts noga.

LillaMy skrev:
Vad använder du för lotion?? Har du andra medel som du använder??
Mitt sto går i blåsig hage och har tillgång till utestall som mockas varje dag, hon har fri tillgång till Basiblock och jag smörjer och smörjer, men har inte hittat ngt riktigt bra. Självklart täcke.

Menar du mej?
Vi har hittat en super lotion!:)
Det är silverlotion och silversalva som består av kollodialt och emuolja. Finns i många ridportaffärer. Ganska dyr men effektiv. Ett tips för att få det billigare är att bli återförsäljare för produkterna. Då kan man köpa dem för inköpspris.
Det hjälper bra mot klådan och kladdar inte eftersom det inte är så fett.

Marica skrev:
Jag har en valack som tävlat VM två senaste gångerna och NM en gång. Han har exem fast lindrig.

M.V.H. Marica

Är det Alfur?
Provade honom innan du köpte honom tror jag!

Freyr skrev:
Ögri svart. Står i Tungelsta.

/Malin

ok då var jag heelt fel ute ;) funderade ett tag på om det var svenskfödda ögri från hjortkvarn (är inte riktigt säker på "efternamnet")

Provade honom våren 2002 hos Jökull och Bri.

Men jag köpte en annan häst istället, men han var väldigt trevlig!

Musblacken som vann T2 på VM i Österrike & kom tvåa i T2 i Danmark. Kommer inte ihåg namnet, bara att han var från Thóreyjarnúpi & ägdes & tävlades av en danska.
Man kunde inte se att han hade exem.
Beundransvärt att folk verkligen tar hand om sina exemhästar. Det tar ju dock sin lilla tid att tvätta & smörja osv.

//Charli

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 192
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar