B

blackan

hej, jag är fodervärd till en 17 årig gotlandsruss. Han är sällskap till min unghäst. Han vill klia svanssen mot allt. jag är orolig att han kliar sönder svansroten. Ägaren säger att det inte behöver behandlas för det sitter i huvet på honom säger hon. Men har nån nåt tips vad jag kan göra, nåt borde jag väl kunna hjälpa honom med. Vill ju inte att han ska blöda, för det är inte långt dit..

Sv: eksem

Undrar som Opartisk; har den alltid gjort så?

Om det är pga eksem, som jag förövrigt tycker det verkar lite sent för nu, så finns det en mängd preparat och metoder man kan använda. Det gäller att pröva det som passar sin häst bäst genom att prova sig fram. Det finns också massor av trådar på Bukefalos som handlar om detta.

M-oaa

Sv: eksem

Har nâgra exemhástar i stallet, men alla är i finnt skick.

Mitt recept för okliad exemhäst

1 ha hästen pà box.
2 släpp endast ut hásten där den inte kan klia eller hàll den under uppsikt
3 Ducha hästen efter den har varit ute / blivigt riden. Att hàlla den REN är
Välldigt viktigt. jodopax tvàl.
4 smörj in - med den produkten du använder.
5 Se till att hästen inte är alltför anntastad av de otäcka insekterna i boxen.
hâll boxen rengjord och använd produkter för att skydda hästen fràn insekter

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 693
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 741
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar