Ekonomisk hjälp för utbildning

P

Pip

Sonen ska börja på gymnasiet i Åre :bump::cry: och själva bor vi i Stockholmsområdet. Vet någon om det finns något mer bidrag man kan söka än kommunen inackorderingsbidrag :confused:

Sv: Ekonomisk hjälp för utbildning

Ok! Ska kolla deras hemsida! Bockar och bugar.

Missa inte att söka stipendier. Tror biblioteken kan ha kataloger med en massa olika stipendier som man kan söka.

Tror inte du kan söka bidrag från både kommunen och csn,är det en friskola han ska gå på är det csn annars är det kommunens bidrag, förutom inackderingsbidrag tror jag man kan söka behovsprövat från kommunen men då måste man ha väldigt låg inkomst. Jag tycker att inackorderingsbidraget är på tok för lite i min hemkommun är det ca 1800 mån då ska det räcka både till boende och resor. Det är ju många av oss som bor så att våra barn måste flytta när de ska gå gymnasiet och jag bävar redan för det min börjar nian nu.

Inackorderingsbidraget i vår kommun är på ca. 1300:- och hyran blir på 2400:- därtill frukost och middag (lunchen äter han i skolan). Åre gymnasium är en kommunal gymnasieskola. Blir till att försöka jobba lite extra:crazy:

De har inget elevhem i Åre? Det brukar bli det klart billigaste alternativet.
Min son börjar gymnasiet i år 2960:- för 5-dagarsboende i månaden och då är all mat fixad.
Vår hemkommun delar ut den generösa summan 1460:-/mån i inackorderingstillägg så det blir 1500:- + bussresorna i anslutning till helgerna som vi får betala själva.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV