Egenmäktigt förfarande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Egenmäktigt förfarande?

Nu skäms jag nästan :eek: ..för jag kommer från dina trakter.och jag kan då säga dig att ingen av dom ridbanor/ridhus som finns i dessa trakter kan användas av vem som helst utan att man betalar för sig..Eller har en övernskommelse med den som äger bana/ridhus ,du är helt ute och cyklar nu..

Har man en egen ridbana så bestämmer man som ägare av den vilka som får rida på den..
Kan säga så här kommer du till din lokala ridklubb och rider på deras utebanor/ridhus så blir du bortkörd om du inte betalar anläggningskort..Och allemansrätten har inget med detta att göra.

Och det är en väldig skillnad på 1 häst och 110.. :crazy:

Senast ändrad:

piamar skrev:
hej vad är det för skillnad om en häst går på ridplanen eller hur
Skillnaden är att fler hästhovar = mer slitage, mer hästbajs, mer jobb med harvning = mer bensin till traktorn osv osv osv i all evighet.

Jag frågar som de andra: är det okej om grannens ungar rider på din häst när de vill utan att fråga om lov? Jag menar; vad gör det för skillnad om en mer eller mindre rider på din häst? :crazy:

hej jag kan bara tacka för alla roliga svar jag får,!
om det vore i min ägo så skulle inte ens orka bråka med personen i fråga vill dom simma i min pool får dom göra det .eller rida på min ridplan får dom det men jag kanske skulle tala med personen ,och sätta upp upplysningar om mina regler, och hur det skulle vara.
att man måste boka tider och be om lov ,för att inte krocka med
övrig undervisning , det är helt rätt, plus betalning,men att mobba folk ,och enskilda är att gå föööör låångt anser jag och psykiatrin det är rent ut av farligt att ägna sina krafter för något så dumt och
irrationellt! energi läckage!
när de övriga rider sina hästar men en person ska stå utan för gränserna och förvägras vara där! ring polisen direkt istället!
det är brottslig verksamhet!
bull shit kallas det!
--------------------------i min trädgård dess utom som är större!
om jag har solstolar hemma vi säger:<25> <50>-100 eller mer 110 >och mera >
så får dom sitta där hela grann skapet,om dom vill ute med filtar,
och picknick,men så länge dom inte förstör eller gör åverkan på min anläggning ,det skulle jag tjäna på att öppna "caffe "verksamhet "solstollarna "om dom vill och prata om ,men bara dom inte begår brottsliga handlingar!...
om det är en större yta att vara på.//
jag kanske vill att folk ska komma dit ,får att få socialt umgänge men törs inte själv skaffa schyssta polare utan måste göra en anlägg ning för att få folk och kanske ta betalt för mins solanläggning.
för att visa min ekonomiska styrka,.
men nu har jag varken det ena eller andra så det så!
man kan åxå fråga åker ni buss? får alla åka med eller bara vissa personer fast man ska till närmaste stad kanske!
det måste vara appartheid! om du är svart eller vit eller gul eller röd färgad, vad fan spelar det för roll! du är MÄNNISKA! oavsett kön barn eller tonåring eller gammal!
//
ska bussen stanna vid bara vissa hållplatser och blåsa för bi bara bara för att "den jäveln stog där " vi säger halv vägs till ex falun?
vis sundborn ex! och skulle oxå åka till staden för att handla eller gå till system bolaget. eller till sjukvården eller kontors besök!
säg då åt chauffören att: du blås för bi den" jäveln "han får inte vara med oss! okey :sade chauffören och tvär nitade! så alla for omkull
hi ,hi ha ,ha vad roligt! slog på arselet i bussen!.......
eller "blåste förbi och alla satt å vinkade åt den jäveln"
som stog ensam kvar utan vänner som han fick åka med till staden.
kanske skadad med!!// :devil: :banana: :bump: :banana: :bow: :love: :idea:

Nu är det inte din ridbana och jag förstår trådskaparen helt och fullt. Har man lagt ned tid och pengar på att anlägga en bana så vill man inte att hela grannskapet ska rida där olovandes. De får vända sig till de allmänna anläggningar som finns. Det här handlar heller inte om mobbing utan om rätten att få förfoga över sin egendom och själv få bestämma vem som får utnyttja denna. Att försöka få det att framstå som mobbing är rent infantilt. Faktum är att jag har rätt att bjuda hela stan minus en person att använda min egendom och denna enda människa kan inget göra då det handlar om privat egendom.

Buss är en irrelevant jämförelse eftersom det är en samhällsservice bekostad av skattepengar. En privat ridbana är inte samhällsservice som alla har rätt att utnyttja.

Ja, se stadsbor. De har inte mycket koll.

Du har inte funderat över om du har problem med gränser?

Tror inte att jag läst något värre än dina inlägg i den här tråden...

Man hänger inte med i hälften av allt du skriver!

Och det finns ingen logik i det heller!

Ärligt talat så låter det som om du är "fattig" och inte har saker, men du vill gärna ha, så därför tycker du att de som har ska dela med sig åt dig, oavsett vad de tycker!

Görel skrev:
Du har inte funderat över om du har problem med gränser?

Tror inte att jag läst något värre än dina inlägg i den här tråden...

Det finns värre inlägg som skrivits av samma författare :eek: :eek: :eek: men så får man tydligen inte skriva utan att bli bortcensurerad :devil:

roslagen skrev:
Det finns värre inlägg som skrivits av samma författare :eek: :eek: :eek: men så får man tydligen inte skriva utan att bli bortcensurerad :devil:

Nej, rubriken Hästverksam är främst avsedd för lite mer seriösa diskussioner och inte för att spy galla över personer man ogillar (inte personligt menat jag minns inte vad du skrev). För att försöka hålla någerlunda nivå har jag rensat en del, men det tycks inte hjälpa. Jag stänger nu denna tråd då den verkar ha spårat ut totalt. Den som vill fortsätta en seriös diskussion i ämnet är välkommen att starta en ny tråd.

Lobelia//Moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 147
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 236
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar