jag drömmer precis som dig om detta varje dag. Vet i teorin hur mycket jobb det är och det är framför allt det som gör mig tveksam. Plus det praktiska med jobb och ekonomi osv.
Hade varit guld om en hade kunnat exempelvis ha ett jobb som går att genomföra hemifrån några dagar i veckan, ha möjlighet att ha så många avlastande och smarta lösningar som möjligt i stallet, gödsel och foderförvaring.
De flesta stall i Sverige har så många standarder som det måste leva upp till att det är svårt att hitta riktigt bra lösningar. Exempelvis stall med dörrar ut direkt från boxen till hage, om en inte vill ha, eller har möjlighet till lösdrift.
Tänker att det vore najs med ett stall som är så lättskött att även en häst-ovan kan klara av att göra det mest grundläggande.
Att en har hyfsat smidiga lösningar även för en smällkall vinter eller ohemuligt varm sommar.
Jag tänker mig drömstället som så, ett mysigt litet boningshus, en gäststuga till just gäster eller uthyrning. Fräsht luftigt stall med dörrar ut till hagarna, så kan en göra en lösdriftslösning light om en vill, servera en stor del grovfoder inne där hästarna inte spiller ut höt i lera osv. Sen vet jag inte om de skulle gå in i varandras boxar osv men i en DRÖMvärld hade grindar med timer öppnat ut till en gemensam hage vid en viss tid då de käkat färdigt det som serverats via foderautomater
Eller jag vet inte. Men foderautomater skulle jag absolut investera i om fri tillgång dygnet runt inte var ett alternativ