Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med ovanstående. Vet du allt jobb som det kräver?
Att ha eget är underbart. Men vissa tunga stunder när saker man absolut inte räknat med gått sönder ett efter ett och vi måste lägga tid och pengar på att laga istället för att göra det man planerat så håller i alla fall jag på att bli tokig.
Då är ändå min man helt med på det och drar tyngre lass än mig.
Kan det vara aktuellt att hyra in er på något boende vid/på en hästgård?
Nära men inte fullt så mycket jobb.
Det bruka väl ofta viljas att man då tar fordringar i stallet. Men det lär vara färre fordringar än om du har alla själv. Men förvisso kan det ju vara fler hästar och därmed längre tid per gång.
Hyra boende eller köpa boende nära stallet/på gård är för mig den idealiska lösningen. Givet det är ett bra stall då.
Nej alla är ju olika.Och för mig skulle det inte vara ett alternativ.
Jag trivs superbra, skulle inte vilja byta bort det igen. Men vi är två, eller till och med tre gällande vissa delar då vi hyr ut ett hus till en vän som hjälper till en hel del.Hyra boende eller köpa boende nära stallet/på gård är för mig den idealiska lösningen. Givet det är ett bra stall då.
Kanske ska tillägga att jag är uppväxt på gård och bott större delen av mitt liv på gård med hästar. Och trivts. Och haft viss avlastning i form av hjälp med fodringar osv. Men jag tycker ändå mycket är oändligt skönt med lägenhet i stan, 10 min med cykel till jobbet, 20-30 (det längre om vinter) med bil till stallet. Och ha sällskap, möjlighet att ta en stalledig dag, kunna vara sjuk och ligga kvar i sängen, kunna åka bort om jag vill (jag reser inte mkt men kul kunna åka iväg några dagar osv).
Jag har tom varit så trött att jag grinat någon gång.Det är en dröm! Tungjobbat i perioder och ibland är man så trött att man bara vill grina. men jag måste ändå sammanfatta det som magiskt! Dock drar sambon ett tungt lass, vilket han också är intresserad av. Annars skulle det aldrig gå. Då har vi bara två hästar på lösdrift och en hund, så det går relativt bra att åka bort ibland. Men helt ärligt, så trivs jag så bra på våran gård, att jag inte behöver åka bort.
Vet du jobbet som krävs? Det är supermysigt ha hästarna hemma. Men inte lika mysigt med snöskottning, reparationer, behöva planera en weekendresa som om det vore ett fältslag osv.
Jag flyttade från gård till lägenhet och inackorderad. Vilket på många sätt är extremt skönt.
Absolut, jag har tidigare bott på egen gård. Mycket jobb men helt klart värt det. Jag har också bott ett antal år i staden, haft nära till allt, rest mm men nu är jag grymt trött på det. Längtar ut på landet i lugnet och tystnaden. Även om det är mycket jobb men jag tycker det är kul! Vad gör man i en lägenhet? Det är grymt tråkigt även om det var asball första åren.