Som sagt. Europas - eller världens - mest ultraliberala regelverk.Jag tycker din groda är enorm. Att motverka ffa kvinnor som satsar i sina företag på att utveckla och bedriva vård och omsorg, helt enligt de kvalitetskrav som ställs upp av politiker och tjänstemän.
Att uppföljning av kvalitet brister oavsett utförare är inget argument. Då är det ju exakt där ändringar ska göras. Vanvård ska självklart stoppas oavsett utförare.
Både klientnöjdhet och personalnöjdhet är ungefär samma för offentliga och privata utförare , svagt bättre för de privata i några undersökningar.
Men det är tydligt att motstånd mot företagare och klasskamp är mycket viktigare än feminism för vissa.
Valresultatet omöjliggör dock några historiska puckade beslut på området - något av det enda goda med det jag kan se.
Nu är det ju inte på något vis fel eller anstötligt att tex tycka att klasskamp (ett ord vi sällan hör i dessa dagar) är viktigare än feminism.
Det är bara det att jag inte ser att någon har skrivit så. Du lägger åsikten i andras - vissas - mun och du gör det i en dryg och nedlåtande ton.
En strawman.
Men problemet med inlägget som jag kommenterade var alltså det där sättet att spela ut grupper.