Min make tog mitt efternamn när vi gifte oss. Vårt barn fick sedan också det namnet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså snacka om att du gör en hel hönsgård av en halv fjäder. Detta är ju mellan dig och @niphredil men jag måste faktiskt säga att jag tycker din reaktion är helt oproportionerlig. Och jag ser inte heller något otrevligt eller mästrande i att uttrycka sina egna preferenser i en tråd som efterfrågar just dessa.
Om det är någon som gör en hönsgård av en fjäder är det @niphredil enligt mig men jag förstår att du är hennes kompis och inte ser det så .
Vi har samma efternamn (gifta) så de va inget svårt valApropå namntråden: vems efternamn har era barn fått, i de fall ni har olika? Varför valde ni så?
Mitt barn har mitt efternamn, och pappans efternamn som mellannamn. Jag hade en stark önskan om att föra mitt namn vidare och sambon tyckte att den ordningen lät bäst. I efterhand hade han nog dock helst sett att barnet fick hans efternamn och vi funderar på att ändra så att hon får bådas.
Jag är mest fascinerad över att alla verkar sträva efter att ha ett så ovanligt namn som möjligt. När jag gifte mig och bytte namn tyckte jag att största nackdelen var att jag är den enda i Sverige som heter som jag.
Jag är mest fascinerad över att alla verkar sträva efter att ha ett så ovanligt namn som möjligt. När jag gifte mig och bytte namn tyckte jag att största nackdelen var att jag är den enda i Sverige som heter som jag.
Mitt. Två var aldrig aktuellt och mitt är lite ovanligare än hans - mindre risk för att någon i klassen e d heter exakt samma.Apropå namntråden: vems efternamn har era barn fått, i de fall ni har olika? Varför valde ni så?
Mitt barn har mitt efternamn, och pappans efternamn som mellannamn. Jag hade en stark önskan om att föra mitt namn vidare och sambon tyckte att den ordningen lät bäst. I efterhand hade han nog dock helst sett att barnet fick hans efternamn och vi funderar på att ändra så att hon får bådas.
Nu har ju barnen båda våra efternamn men inte som efternamn så att säga men klangen om man ska ha dubbel-efternamn med dessa är.. inte något vidare det låter inte riktigt naturligt.Oj vad många som ogillar dubbla efternamn! Det förvånar mig. För mig är dubbelefternamn enda alternativet om jag får barn och turligt nog känner min make likadant. Att eventuellt barnet skulle ha endast ett av våra efternamn känns fullkomligt otänkbart för mig.
Haha jag fattar!Nu har ju barnen båda våra efternamn men inte som efternamn så att säga men klangen om man ska ha dubbel-efternamn med dessa är.. inte något vidare det låter inte riktigt naturligt.
Men gud vad tramsigt. Jag är inte kompis med @niphredil och det är ofta jag inte håller med henne men även jag reagerade på hur du höll på här. Sen håller jag inte alltid med de jag är kompis med heller.Om det är någon som gör en hönsgård av en fjäder är det @niphredil enligt mig men jag förstår att du är hennes kompis och inte ser det så .
Varför tycker du det är en nackdel?
Jag är den enda med mitt namn men har aldrig tänkt på det som nåt dåligt.
Men gud vad tramsigt. Jag är inte kompis med @niphredil och det är ofta jag inte håller med henne men även jag reagerade på hur du höll på här. Sen håller jag inte alltid med de jag är kompis med heller.