Eftergiven rygg

falukorw

Trådstartare
Vad menas med "eftergiven rygg"? Stod det på Leias kritik från Lilla Sthlm. Är det någotpositivt eller negativt??? :confused:

Sv: Eftergiven rygg

Det är en negativ bedömning av ryggen och innebär att den ger efter vid lättare tryck. Ryggen ska vara stabil och inte eftergiven.

Är det en ung hund växer det oftast till sig och är det en äldre hund, så hör den till den skaran där det inte vuxit till sig..

Okej! Tack, hade aldrig hört det förut. Då får vi hoppas att hon växer till sig då. Är ju bara 1 1/2 och varit sen med det mesta. Ungefär när brukar det rätta till sig?

Det är omöjligt att säga och oftast påpekas det inte på valpar, eftersom deras ryggar inte är stabila under uppväxten av naturliga orsaker. Det är ju först när hundarna är juniorer, som det tas i beaktande och ju äldre hund desto sämre "betyg" blir det ju..

Dock kan det för en annan domare, en annan dag bli en helt annorlunda bedömning, då h*n kanske inte alls tycker att ryggen är så värst eftergiven ;)

Jodå, det har jag förstått :crazy: Nog för att domarna tycker olika men den här hade inte ett enda rätt känns det som. Nedslag för det som normalt är hennes positiva sidor och tvärt om... Aja, tar inte så hårt på den här kritiken. Hon fick trots allt en etta fast nästan allt på kritiken var mindre bra...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 328
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka