E han fin?! =)

Jonas All Mighty

Trådstartare
Tänkte höra med er travmänniskor om min häst har nån bra stam =)

kan ingenting om trav men kunde va kul att veta om han har nått fint blod i sig!

han heter the leaf (sen står de 05-2653 under)
e. super tilly u. antoniette (om de nu säger något)

säg om ni vet nått=)

mvh jonas

Sv: E han fin?! =)

Super tilly har väl inte direkt rosat marknaden inom aveln, och på modersidan är det väl heller inget speciellt.

Är inte direkt någon stamnörd så finns nog någon annan som kan ge dig ett bättre svar.

Hej!
Om du går in på www.travsport.se och klickar på sportinfo-häst och skriver in din hästs namn, så får du upp hans "logg". Där kan du läsa om föräldrarnas resultat mm samt avelsindex.

Mvh Mia

ah tack mia, de låter dom com om jag inte kommer fatta ett skit av de.. e nog rena grekiskan för mig, tror du inte? =)

Nejdå....... du lär dig! alla barn i början.....:D
Och huvudsaken är ju att du tycker om din häst! ;)
Faktum är ju att vissa hingstar kan vara högintressanta ett tag, sedan kanske de inte får så många bra avkommor, ( eller inga bra alls) och då anses de naturligtvis inte lika eftertraktade längre. Skulle tro att din hästs far var en sådan.Han (pappan) är iallafall bror till Victory Tilly, och den har du väl hört talas om?
Farmor Icora Tilly, lämnade avkommor som tillsammans sprang in mer än 48 miljoner kronor...... inte fy skam;)

JAg vet ingenting alls :) så nej, jag känner inte till någon hehe

, han rids numera, de gick inte så bra för honom på travet om man säger så =)
han skulle avlivas så jag fick han, nu 6 år gammal.. han e smart men väldigt känslig liten stackare..

JAg vet ingenting alls :) så nej, jag känner inte till någon hehe
, han rids numera, de gick inte så bra för honom på travet om man säger så =)
han skulle avlivas så jag fick han, nu 6 år gammal.. han e smart men väldigt känslig liten stackare..

Du kan ju googla på Victory Tilly då, så får du veta lite mer:)

Hans mormors mormor ( om jag kommer ihåg från fem minutersedan...) är Olympia Fortuna, ganska känd bland äldre travnördar, som lämnade många duktiga travare för trettio år sedan och hennes avkommor har förgrenat sig och tjänat bra med pengar.

Så låångt tillbaks har din pålle jättefint blod på mödernet och pappan var inte heller "illa pinkad" även om hans avkommor inte blev allt igenom så bra.

Han har ingen bra stam.

Hur tror du att det svaret hjälper TS?? Om du tycker att han inte har en bra stam så kan du i alla fall vara hövlig nog att hosta fram varför. Speciellt då TS själv säger att han inte har någon som helst erfarenhet. :idea:

Hur tror du att det svaret hjälper TS?? Om du tycker att han inte har en bra stam så kan du i alla fall vara hövlig nog att hosta fram varför. Speciellt då TS själv säger att han inte har någon som helst erfarenhet. :idea:

Men hur menar du?
Han har ingen bra stam och det är väl ett svar i sig och vad behövs mer?

Men hur menar du?
Han har ingen bra stam och det är väl ett svar i sig och vad behövs mer?

Näe det tycker jag inte. Det är subjektivt varför en häst inte har en bra stam och olika människor tycker olika om vad som är "bra" respektive "dåligt" i en stam. Och för någon som inte vet någonting om stammar och trav, som TS enligt egen utsago inte gör, så tycker jag att man i alla fall kan tala om varför man tycker att något är dåligt (eller bra för den delen) eftersom TS själv inte kan avgöra, utifrån sin egen erfarenhet, vad som är bra alternativt dåligt. Hur ska TS annars kunna göra sig en egen uppfattning? :)

Näe det tycker jag inte. Det är subjektivt varför en häst inte har en bra stam och olika människor tycker olika om vad som är "bra" respektive "dåligt" i en stam. Och för någon som inte vet någonting om stammar och trav, som TS enligt egen utsago inte gör, så tycker jag att man i alla fall kan tala om varför man tycker att något är dåligt (eller bra för den delen) eftersom TS själv inte kan avgöra, utifrån sin egen erfarenhet, vad som är bra alternativt dåligt. Hur ska TS annars kunna göra sig en egen uppfattning? :)

Njea, det handlar väl inte om så mycket personlig åsikt, utan prestation och blodslinjer?

*kl*

Jag konstaterar som övriga att det inte direkt är nån stam att slå volter över. Men det spelar ju knappast nån roll så länge TS trivs med hästen.

Super Tilly anses ju inte speciellt lyckad som avershingst.

:bow::bow:
Får gåshud över hela kroppen av att se den filmen! Inte mkt som går upp mot stämningen på E-läktaren en elitloppsdag......... Saknar de åren jag jobbade där.......:crazy:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 377
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Det känns som att nån rivit undan golvet under fötterna på oss. Vår fina lilla labrador röntgade höfter och armbågarna igår och beskeden...
Svar
17
· Visningar
7 089
Senast: Rouise
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 381
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar