Sv: dyra hästar
Nu har jag läst igenom hela tråden och grunnat lite.
Jag har haft tur, jag fick min första foderhäst när jag var 5.
Efter det blev det en isis som vi, när jag var 13 (tror jag) köpte för 46.000.
Men den hästen var till både mig om mamma då vi delar intresset, när jag var 16 (haha tror jag igen
) så fick jag min egna lilla tävlingshäst för 40.000 (mycket bättre häst än den första haha).
Men nu när min lilla ängel fick avlivas för några veckor sedan så har vi varit och tittat ut en häst redan nu för jag kan inte gå hemma och skräpa blir grinig och nervig av att inte ha något att göra.
Men i alla fall. Priset på den nya hästen tror jag låg mellan 50.000- 55.000. Pappa sa att de 40 som vi fick ut av Globlesa är ju dina men mellanskillnaden får du betala av när du har fått jobb och fast inkomst. Alltså inget jag behöver betala av med sommarjobbs pengarna.
Det tycker jag är helt rätt av honom, jag ska inte lära mig att jag alltid får allt på ett fat (även om jag hittils fått det, men pappa är lite för snäll och glömmer bort att jag inte alltid ska få det jag ber om.) Men jag kan säga att jag har lärt mig att artigt tacka nej när han vill smussla till mig pengar eller köpa lite grejer till hästen
Hästen som jag köper nu är 6 år och nästan helt oskolad. Jag ser hellre som även någon annan tidigare nämnt att forma hästen helt efter sig själv i stället för att få en "färdig" häst är roligare. Jag känner nästan att det ligger lite mer stolthet i en "egen inridnig" som det går bra för än en kosta-massa-pengar-häst.
Nu hoppas jag inte att jag trampar någon på tårna. Men så tycker jag!
Kram och God natt!
Måste bara tillägga!
Bara för att kolla banken så var mamma inne och fråga om hon fick låna 100.000 kr till en häst. De sa "då måste du ha din mans underskrift" (Hon jobbar bara 25%)
Men när hon fråga i fall hon fick låna 200.000kr till en bil, då var det helt okej, där behövdes inga underskrifter från pappa! Lite skumt tycker man väl.