Jag är helt införstådd att det bara är att rätta in sig i ledet. Det som upptar mina tankar är snarare hur vi ska organisera oss för att få kontinuitet och stabilitet för våra brukare och hur vi ska få rimlig personaltid tillsammans. Sen skaver det att bilaga j ställer till det och jag har väldigt lite hopp om att det blir ändringar i den. Det som förut genererade en ledig dag kommer med det nya innebära att jag gör min sovjour, börjar mitt vakna arbetspass 7.30 och avslutar det 10.00 och det kommer räknas som en ledig dag. Jag kan inte se någon lösning på det problemet. Har någon en lösning på det vore det toppen.Många verkar tro att det finns nåt alternativ här. Vi har inget val, detta är ett krav som Sverige inte kan välja att kringå. Så istället för att gnöla och gnälla så behöver folk tex engagera sig i sina fackförbund och få till förhandlingar med AG mm om bla arbetstidsmodeller, arbetstidsförkortning, att det inte är rimligt att behöva jobba lika många dagar oavsett om man har en tjänst på 100 eller 75% osv.